آزمایش بالینی واکسن نو اچ آی وی شروع می گردد

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل به نقل از پرس اسوسیشنز، محققان دانشگاه آکسفورد آزمایش بالینی یک واکسن احتمالی تازه برای اچ آی وی را شروع می نماید.

آزمایش بالینی واکسن نو اچ آی وی شروع می گردد

هدف این آزمایش بالینی ارزیابی ایمنی، تحمل و مصونیت زایی واکسن HIVconsvX است. این واکسن طیف وسیعی از شاخه های HIV-1 را هدف می گیرد و احتمالاً برای مقابله با شاخه های اچ آی وی در منطقه ها مختلف جغرافیایی هم کارآمد خواهد بود.

دانشگاه آکسفورد فرایند تزریق واکسن نو اچ آی وی را به اسم بخشی از مرحله یک آزمایش بالینی در انگلیس شروع می نماید. طی این فرایند 13 فرد 18 تا 65 سال سالم که تست اچ آی وی آنها منفی است و در خطر ابتلاء قرار ندارند، یک دوز از واکسن را دریافت می نمایند. چهار هفته بعد دوز دوم واکسن به آنها تزریق می گردد.

پروفسور توماس هانکه در انستیتو جنر دانشگاه آکسفورد و محقق ارشد این آزمایش بالینی می گوید: این آزمایش بالینی نخستین مرحله از مجموعه ارزیابی های استراتژی این واکسن نوین در افراد مبتلا به اچ آی وی برای درمان و افراد سالم برای جلوگیری از این بیماری است.

شیوه عملکرد بیشتر واکسن های احتمالی اچ آی وی مبتنی بر فراوری آنتی بادی هایی است که سلول های B فراوری می نمایند. اما واکسن HIVconsvX روی سلول های تی تمرکز می نماید.

این آزمایش بالینی بخشی از یک پروژه تحقیقاتی بین المللی مشترک است که کمیسیون اتحادیه اروپا تحت برنامه بهداشتی Horizon 2020 برای تحقیق و نوآوری انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آزمایش بالینی واکسن نو اچ آی وی شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش بالینی واکسن نو اچ آی وی شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید