تجربه سفر به دبی

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، سفر برای من تنها رسیدن و تماشا جاهای تماشای و سرگرمی کردن نیست. من سفر می کنم که از تمامی دغدغه هایم دور شوم، به هیچ کس و هیچ چیزی فکر نکنم. سفر یعنی رها شدن و رها شدن. برای من اینکه چطوری به مقصد برسم، مهم نیست اما برایم اهمیت دارد کجا و در چه هتلی اقامت کنم. اگر به شهرهای سنتی مثل شیراز و یزد سفر کنم، حتما اقامتگاه های بومگردی را ترجیح می دهم. اما برای سفر به شهرهای و کشورهای دیگر به خصوص دبی حتما یکی از هتل های چهار یا پنج ستاره را رزرو می کنم. با تجربه سفر به دبی همراه من باشید.

تجربه سفر به دبی

خرید ارزانترین بلیط هواپیما دبی

تصمیم گیری برای سفر به دبی

من در خانواده ای بزرگ شدم که خرید کردن یکی از بزرگترین لذت هایشان محسوب می گردد و این حتی به پدرم هم محدود نمی گردد، چون او نه تنها از گشت و گذار در بازار خسته نمی گردد، بلکه تک تک مغازه ها را نگاه می نماید. علت رفتن ما هم برای رفتن به دبی وجود مراکز خرید متنوع آن بود. برای سفر خارجی اگر شناختی از مقصد ندارید، بهتر است با تور سفر کنید. برای خرید تور دبی می توانید به وبلاگ شخصی اسماعیل مراجعه کنید.

بهترین ساعت برای پرواز به دبی

یکی از نکاتی که همواره در سفر به آن توجه می کنم، ساعت پرواز است. من اغلب پروازهایم را صبح زود می گیرم تا زمان بیشتری برای گردش داشته باشم. برای پرواز برگشت هم آخرین پرواز به سمت تهران را می خرم.

پرواز ما ساعت 8:30 صبح بود. ما حدود 6:30 صبح به سختی توانستیم در پارکینگ فرودگاه جای پارک پیدا کنیم. زمانی که رسیدیم کانتر پرواز ماهان در حال بسته شدن بود و به علت پر شدن ظرفیت صندلی های اکونومی، چهارتا از صندلی های بیزینس را به ما دادند. اولین نشانه برای آغاز یک سفر خوب!

دبی دو فرودگاه قدیم و نو (فرودگاه بین المللی دبی و فرودگاه آل مکتوم) دارد. بعضی از پروازها مانند قشم یا ایران ایر در فرودگاه قدیمی (فرودگاه آل مکتوم) و بعضی پروازهای خارجی و ماهان در فرودگاه نو (فرودگاه بین المللی دبی) فرود می آیند. فرودگاه نو دبی مانند یک شهرک کوچک با کلیه امکانات رفاهی کامل از جمله اتاق استراحت، رستوران، فری شاپ است.

از فرودگاه تا هتل دبی در منطقه دیره

بعضی از هتل ها دارای ترانسفر رایگان به هتل هستند کافی است ساعت پروازتان را به هتل اطلاع دهید. هتل های دبی متنوع هستند و شما انتخاب های زیادی را برای اقامت پیش رو دارید. با توجه به بودجه و هدفتان از سفر به دبی، می توانید هتل متناسبتان را انتخاب کنید. به علت بالا بودن هزینه های حمل و نقل بهتر است در انتخاب مکان هتلتان دقت کنید.

از آنجایی که سفر ما خانوادگی و هدف خرید بود، پس هتل سان اند اسکای (Sun & Sky Al Rigga Hotel) در منطقه دیره را برای اقامت رزرو کردیم. منطقه دیره دبی در بافت قدیمی شهر موسوم به دبی قدیم واقع شده است. فاصله هتل ما تا مرکز خرید الغریر حدود 10 دقیقه پیاده راه بود.

خرید در دبی لذت بخش ترین بخش سفر

برای من، خرید کردن لذتی بی سرانجام است. هرچقدر هم راه بروم و پاساژها را بگردم خسته نمی شوم، البته که این خرید کردن ریشه در کودکی دارد. بعد از رسیدن به هتل و تحویل گرفتن اتاق، مرکز خرید الغریر ما را فراخواند! پس حاضر شدیم و اولین روز سفر را با خرید در دبی آغاز کردیم.

جشنواره تابستانی دبی بهترین زمان سفر به دبی برای خرید کردن است. در این فصل تمامی فروشگاه ها و برندها تخفیف های ویژه دارند و می توانید اجناس را با قیمتی خیلی ارزانتر و مناسب تر بخرید.

بهترین مراکز خرید دبی

مرکز خرید الغریر: مرکز خرید بزرگ و چند طبقه الغریر کلکسیونی از برندهای مطرح است. در این مرکز خرید بزرگ می توانید انواع پوشاک و کیف و کفش را بخرید.

مرکز خرید ابن بطوطه: ابن بطوطه، یکی از قشنگ ترین و حیرت انگیزترین مراکز خرید دبی محسوب می گردد. این مرکز خرید الهام گرفته از سفر ابن بطوطه به شش کشور متمدن جهان (ایران، مصر، هند، تونس، چین و اسپانیا) است. مرکز خرید ابن بطوطه دبی، 6 بخش با طراحی سبک و سیاق این کشورها دارد.

دبی مال: اگر شما هم مثل من هنوز از خرید سیر نشدید، بازدید از دبی مال را از دست ندهید. دبی مال از معروف ترین مراکز خرید دبی است که بزرگترین مرکز خرید جهان احتیاج محسوب می گردد. این مرکز خرید کلکسیونی از بهترین برندهای جهان را در کنار هم جمع آوری نموده است.

برای بازدید از دبی مال حداقل یک نصف روز را در نظر بگیرید، در دبی مال علاوه بر خرید، می توانید از بخشی از آکواریوم دبی را نیز مشاهده کنید. بعلاوه رستوران ها و کافه های زیادی برای استراحت و سرو خوراکی های خوشمزه وجود دارد که سر زدن به آنها خالی از لطف نیست.

بازار سنتی دبی: همواره بازدید از بازارهای قدیمی و سنتی شهرها برایم جذابیت خاصی داشته است. در این بازارها سبک معماری اصیل آن شهر کاملا مشهود است و فرصت صحبت کردن با مردم محلی لذت بخش ترین قسمت بازارگردی است. در بازار سنتی دبی شاید نتوانید اجناس لوکس یا برند بخرید اما قطعا می توانید اجناس باکیفیت را با قیمت خیلی پایین تر بخرید.

وقتی به بازارگردی مشغول بودیم به مغازه ای رسیدیم که فروشنده آن ایرانی بود و خب دیدن یک ایرانی آن هم وسط یک کشور غریب موهبتی است. نکته جالبی که فروشنده ایرانی به ما گفت این بود که هیچ برند فیکی در دبی وجود ندارد، به این معنی که اگر در دبی یک کتونی نایکی می خرید، حتما اصل است. اگر کارخانه ای بخواهد با کیفیت پایین تر و ارزانتر آن را بفروشد باید نامی غیر از نایکی را برای برند خود انتخاب کند.

یکی از ویژگی های مثبت هتل ما داشتن ترانسفر به مراکز خرید و گشت دور جزیره بود. البته که ما برای گشت یک روزه شهر، نفری 200 دلار پرداخت کردیم ولی ارزشش را داشت. ساعت 10 صبح با ون و لیدر محلی، جلوی درب هتل منتظرمان بودند. بعد از پرشدن ون صدای موزیک عربی بلند شد و نوید آغاز یک روز خوب را می داد.

از طاووس های کاخ زعبیل تا ساحل جمیرا در دبی

اولین مقصد ما کاخ زعبیل، محل زندگی حاکم دبی بود. سفیدی و شکوه کاخ زعبیل در نوع خودش بی نظیر است. اطراف کاخ زعبیل هیچ نیرو حفاظتی یا سربازی برای کاخ وجود نداشت و عجیب بود که کاخ حاکم دبی انقدر خلوت و ساده باشد. اما فقط ساده بنظر می رسید؛ چون اطراف کاخ پر از طاووس هایی بود که وظیفه نگهبانی از کاخ را برعهده داشتند و به محض نزدیک شدن غریبه ها آنقدر صدایشان بلند بود که حتی کسی شهامت جلو رفتن را نداشت!

پس از بازدید از کاخ زعبیل، راهی جزیره جمیرا شدیم. جزیره جمیرا، به صورت نخل طراحی شده و برای رسیدن به آن باید از تونل زیر آب عبور کنید. جمیرا جزیره ای لوکس نشین و گران قیمت است که جاذبه های گردشگری متعددی دارد.

گشت و گذار در جزیره جمیرا دبی

ما ابتدا به بازار مدینه جمیرا رفتیم. بله بازهم بازار! معماری این بازار الهام گرفته از معماری عرب است. بازار جمیرا خیلی بزرگ نیست ولی زیبایی منحصربه فردی دارد. در این بازار می توانید دکوری های خاص مثل آباژورهای رنگی و سوغات را تهیه کنید.

پس از اتمام بازار به کانال های ونیزی می رسید. این کانال ها در واقع شبیه سازی شده از خور دبی هستند، مکانی که قبل ترها حتی پیش از کشف نفت، رشد مالی امارات از کنار این کانال های آبی آغاز شده بود. وجود بادگیرها، نمای برج العرب، آب نیلگون همه و همه به خلق یک صحنه رویایی یاری می کردند.

هوا رو به تاریکی می رفت و آفتاب در حال غروب بود. ما غروب آفتاب دبی را از کنار هتل آتلانتیس دبی دیدن کردیم. هتل آتلانتیس در شمال جزیره جمیرا قرار گرفته و دارای شن اختصاصی و پارک آبی است. کله قندی که در بالای برج وجود دارد بخشی از رستوران آن است که می توانید برای مناسب های خاص مثل سالگرد ازدواج یا تولد به طور اختصاصی آنرا رزرو کنید.

گشت جزیره ما با سرو شام در یک رستوران با موسیقی زنده به اتمام رسید و خاطره ای خوش از دبی را در ذهنمان حک کرد.

مک دونالد یا کی اف سی؟

هتل های دبی، تنها صبحانه شاهانه دارند و برای سرو نهار یا شام شاهانه باید دست به جیب شوید. هزینه غذا در دبی میانه رو به بالاست و بستگی به رستوران انتخابی شما دارد. برای سرو غذای مناسب و باکیفیت، رستوران های زنجیره ای نظیر مک دونالد، کی اف سی و پیتزا هات گزینه های خوبی هستند.

به خاتمه آمد این دفتر، حکایت همچنان باقیست

تنها قسمت غم انگیز سفر، بازگشت دوباره به زندگی و کار است. در آخرین روز کم کم چمدا ن ها را بستیم و بعد از خوردن شام راهی فرودگاه شدیم. سه درهم به جای مانده از پول هایمان را با بستنی قیفی های مک دونالد شیرین کردیم و سبکبال و سبکسار راهی تهران شدیم. قبل از بستن این دفتر، این نکته را هم بگویم که فری شاپ دبی بهترین و ارزانترین فروشگاه برای خرید عطرهای اورجینال است. فاکتورهای خریدتان را دور نیندازید، در فرودگاه می توانید هزینه مالیاتی را که بابت اجناس پرداخت کردید را، پس بگیرید.

nastaran rokni

منبع: فلای تودی

به "تجربه سفر به دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه سفر به دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید