لیگ برتر اروپا، جدید ترین ایده برای ایجاد اصلاحات در فوتبال باشگاهی اروپا

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، خبرگزاری خبرنگاران- لیورپول و منچستریونایتد در کوشش هستند با حمایت فیفا و متقاعد کردن باشگاه های عظیم فوتبال، یک تورنمنت عظیم اروپایی تشکیل دهند که دنیای ورزش را تحت تاثیر قرار دهد.

لیگ برتر اروپا، جدید ترین ایده برای ایجاد اصلاحات در فوتبال باشگاهی اروپا

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، سرمایه گذاران در حال جمع آوری بسته ای به ارزش 6 میلیارد یورو هستند تا سرمایه لازم برای تشکیل لیگ برتر اروپا تهیه گردد. چندین تیم از انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا در حال مذاکره هستند تا از جمله اعضای شرکت کننده در این تورنمنت باشند. پنج باشگاه انگلیسی می توانند در این رقابت ها حاضر شوند و تاریخ اولیه برگزاری این رقابت ها ابتدای 2022 ذکر شده است. انتظار می رود تعداد تیم های شرکت کننده در لیگ برتر اروپا، 18 تیم باشد و فیفا نیز با چنین طرحی موافق است. تیم های برتر لیگ برای معین قهرمان در یک تورنمنت کوچک حذفی با یکدیگر روبرو می شوند و جایزه تیم های برتر در هر سال، صدها میلیون یورو خواهد بود. یک منبع مطلع گفته اعلام رسمی برنامه های مربوط به این تورنمنت ممکن است در سرانجام اکتبر انجام گردد و این تورنمنت می تواند مهم ترین تحول در فوتبال باشگاهی جهان باشد. با این حال هنوز تیم های این لیگ به طور کامل معین نشده است.

از انگلیس به غیر از منچستریونایتد و لیورپول که طراحان اصلی طرح لیگ برتر اروپا هستند، تیم هایی چون چلسی، آرسنال، منچسترسیتی و تاتنهام نامزدهای حضور در این لیگ به شمار می فرایند. اخیرا لیورپول و منچستریونایتد طرحی به عنوان چشم انداز عظیم را به لیگ برتر انگلیس ارائه دادند که تعداد تیم ها از 20 به 18 برسد و تیم های عظیم تر بتوانند سود بیشتری ببرند اما لیگ برتر قاطعانه با این طرح مخالفت کرد. لیگ برتر اروپا احتمالا با 16 یا 18 تیم برگزار خواهد شد که این به معنای حداقل 30 بازی برای هر باشگاه عظیم خواهد بود. در صورت راه اندازی مسابقات لیگ برتر اروپا، مسابقات لیگ قهرمانان اروپا که تحت نظارت یوفا برگزار می گردد و حالا مهم ترین تورنمنت باشگاهی فوتبال جهان است، صندلی اصلی خود را از دست می دهد. یوفا هنوز در مورد طرح لیگ برتر اروپا موضعی اتخاذ ننموده است.

رئال مادرید همیشه یکی از حامیان تشکیل سوپرایگ اروپا بوده و مطمئننا با اجرایی شدن این ایده در سریع ترین زمان ممکن موافق است. گفته می گردد فلورنتینو پرز، رییس رئال مادرید یکی از ایده پردازان این طرح بوده است و قبلا گفته شده بود که او و جانی اینفانتینو، رییس فیفا در مورد ایجاد اصلاحاتی در فوتبال جهان با یکدیگر جلساتی داشته اند. اتلتیکو مادرید و بارسلونا دیگر تیم هایی هستند که به حضور در این لیگ دعوت می شوند. پاری سن ژرمن، یوونتوس و بایرن مونیخ نیز از جمله تیم هایی هستند که می توان حضور آن ها در لیگ برتر اروپا را متصور باشیم اما این در حالی است که بایرن مونیخ قبلا شرکت در طرح لیگ برتر اروپا را رد نموده بود. کسانی که به این طرح نزدیک هستند، مدعی هستند اجرایی شدن طرح لیگ برتر اروپا به معنای سرانجام حضور تیم ها در لیگ داخلی شان نخواهد بود اما تشکیل لیگ برتر اروپا، تاثیرات مهمی روی ارزش حق پخش بازی ها خواهد داشت و به این ترتیب، لیگ های داخلی با ضرر روبرو می شوند.

در این رابطه یکی از چهره های معتبر فوتبال مدعی شده که تصمیم گیری نهایی در این باره می تواند تا سرانجام ماه جاری میلادی اعلام گردد. این در حالی است که البته هنوز در بعضی موارد از جمله تیم های حاضر در این مسابقات شک و شبهه وجود دارد. از طرف دیگر اسکای مدعی شده که منچستریونایتد و لیورپول در صدر باشگاه هایی هستند که از برگزاری این لیگ استقبال جدی نموده اند و باشگاه های نظیر منچسترسیتی، آرسنال، چلسی و تاتنهام نیز موافقت ضمنی خود را با برگزاری آن اعلام نموده اند.

برگزاری این لیگ اگرچه ممکن است در ابتدا امری فرسایشی و سخت برای بازیکنان و باشگاه ها به نظر برسد اما در عین حال جوایز اقتصادی موجود در آن واقعا وسوسه برانگیز است و از طرف دیگر کیفیت مسابقات حتی می تواند لیگ قهرمانان را به دومین تورنمنت مهم اروپا تبدیل کند. بعضی منابع نیز معتقدند که یوفا به طور کلی با برگزاری این لیگ مخالف است و به همین خاطر باشگاه ها به نهاد بالاتر یعنی فیفا درخواست نموده اند که با نهایی شدن آن موافقت کند. از طرفی گفته می گردد که درصورت کوتاه آمدن یوفا و موافقت با برگزاری این مسابقات توسط این نهاد، خیلی زود جزئیات آن اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "لیگ برتر اروپا، جدید ترین ایده برای ایجاد اصلاحات در فوتبال باشگاهی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ برتر اروپا، جدید ترین ایده برای ایجاد اصلاحات در فوتبال باشگاهی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید