آمریکا حضور نظامی خود در آلمان را تقویت می نماید

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، وزیر دفاع آمریکا در سفر به آلمان و ملاقات با همتای آلمانی خود از تصمیمات واشنگتن برای افزایش نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در خاک آلمان اطلاع داد.

آمریکا حضور نظامی خود در آلمان را تقویت می نماید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ شخصی اسماعیل به نقل از هفته نامه اشپیگل، آمریکا می خواهد از پاییز آینده 500 نیروی نظامی دیگر را در آلمان مستقر کند.

این خبر را لوید آستین،وزیر دفاع آمریکا در اولین سفر رسمی خود به آلمان اعلام نموده و در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگرت کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان اظهار داشت که واشنگتن به طرح خروج نیروهای خود از آلمان خاتمه داده است.

وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی خود کوشش های شریک خود در ائتلاف ناتو برای افزایش هزینه های نظامی را تمجید نموده و همچنین گفت: امروز خوشحالم اعلام کنم که آمریکا حضور نظامی خود در آلمان را افزایش می دهد. حدود 500 نیروی جدید به این کشور اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه این نیروهای اضافی توانایی متحدان ناتو در جنگ سایبری را افزایش خواهند داد گفت: این امر همچنین باعث تقویت قدرت دفاعی و توان بازدارندگی اروپا خواهد شد.

وزیر دفاع آلمان هم طرح واشنگتن برای تقویت حضور نظامی خود در خاک آلمان را به عنوان نشانه قوی اتحاد بین دو کشور تمجید نموده و آستین را دوست آلمان نامید.

در حال حاضر حدود 34500 نیروی آمریکا در خاک آلمان مستقر هستند. آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ در ماه جولای بازگشت حدود یک سوم نیروهای آمریکای مستقر در خاک آلمان را در برنامه قرار داده بود.

آمریکا در آن موقع می خواست این اقدام را به عنوان یک اقدام تنبیهی علیه آلمان به این دلیل که هزینه های نظامی خود در ائتلاف نظامی ناتو را کم افزایش داده است در دستور کار قرار دهد. این تصمیم ترامپ نگرانی های زیادی را در برلین ایجاد نموده و همچنین در آمریکا هم انتقادهایی را به دنبال داشت.

البته جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا همه این تصمیمات ترامپ را متوقف کرد و حتی رویکردی عکس را در این راستا اتخاذ کرد.

آستین به عنوان اولین وزیر کابینه رئیس جمهور جدیدآمریکا جو بایدن در هفته جاری به اروپا و از جمله آلمان سفر کرد

بعد از سفر به آلمان همچنین وی به بروکسل رفته و در آنجا با ینز اشتولنبرگ، دبیر کل ناتو ملاقات و تبادل نظر خواهد نمود. در نهایت وی به انگلیس سفر نموده و با همتای خود در این کشور ملاقات و تبادل نظر خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آمریکا حضور نظامی خود در آلمان را تقویت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا حضور نظامی خود در آلمان را تقویت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید