احتیاط در سفر شرط عقل است!(بخش دوم)

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، ما به سفر می رویم تا به آرامش و اطمینان خاطر برسیم.

اما اگر آن فکرهای لذت بخشی که تا پیش از سفر در فکر خود داشته باشیم، تحقق پیدا نکند خوشی مان زایل می گردد و تمام پیش بینی هایمان غلط از آب در می آید. سرقت از اموالمان در سفر می تواند یکی از ناراحت کننده ترین موضوعاتی باشد که در سفر اتفاق می افتد. بخصوص در شهر یا کشوری غریب این ناامیدی و ناراحتی بیش از پیش بر ما مستولی می گردد. سارقان نیز از موضوع ناآشنایی شما با محیط اطرافمان به نفع خود بیشترین استفاده را می برند. به همین علت است که این نوع سرقت ها بیشتر در سفر برای شما اتفاق می افتد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

احتیاط در سفر شرط عقل است!(بخش دوم)

به عنوان نمونه به کشور برزیل اشاره می کنیم که آمار بالای سرقت در آن علاوه بر شهروندان این کشور از گردشگران نیز بسیار بالا می باشد.

در این مطلب به شما مواردی را گوشزد می کنیم تا بتوانید با به کار بستن آن از شر دزدان در سفر در امان بمانید.

استفاده از یک کیف پول ساختگی

یکی از روش های جالب برای حقه زدن به دزدان احتمالی در اطرفتان و در سفر استفاده از کیف پول های ساختگی می باشد. از این راه شما باید کیف پول را در معرض دید آن ها بگذارید به نوعی که دزدان را به خود جلب کند و با اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهید. این گونه احتمال این که به کیف پول اصلی شما توجه گردد کمتر می گردد و خیالتان کمی آسوده خواهد بود.

کیف هایی نیز هستند که با بند به شما وصل می شوند و در صورت کشیده شدنشان به هیچ عنوان از شما جدا نمی شوند. البته بهتر است کیف پول خود را در جیب های جلوی شلوار خود قرار دهید.

مقداری پول نقد را در لباس خود مخفی کنید

بهتر است همواره جدا از پولی که در کیف پول و یا جیب خود دارید مقداری نیز در لباس خود پنهان کنید. مانند جیب های داخلی، جوراب، کفش و … اگر این کار را کنید بعد از سرقت احتمالی مقداری پول دارید که به هتل و یا ایستگاه پلیس برسید.

در بسیاری از مواقع این رخ داده است که دزدان تنها به کیف پول و یا اشیای مهمی که به همراه دارید توجه می نمایند پس دغدغه پول ذخیره نموده خود را نداشته باشید.

یک کوله پشتی کوچک جداگانه برای اشیای با ارزش به همراه داشته باشید

یکی از دلایل مهمی که سرقت از مسافران در سفر صورت می گیرد این است که لوازم مهم و گران قیمت خود را در یک چمدان قرار می دهند و دزد به خوبی از این اتفاق آگاه است و از توجه زیاد مسافر نسبت به چمدان خود این موضوع را می فهمد. در فرصت مناسب مثلا اگر چمدان در جایی جا بماند و یا حواس مسافر به آن نباشد دزد کار خود را در نهایت دقت انجام می دهد و فرار می نماید.

بهتر است از یک کیف کوچکتر برای قرار دادن لوازم مهم و گران خود بهره ببرید و جلوی چشمان تان باشد.

به این نکته توجه کنید که فریب افرادی که در اطراف شما هستند را نخورید و از آنان یاری نگیرید، زیرا هر کسی می تواند در موقعیت خاص از شما دزدی کند.

حواستان را به خوبی جمع کنید

مطمئن باشید اگر به محیط اطراف دقت داشته باشید اتفاقی برای شما نمی افتد. کوشش کنید به مکان هایی که پلیس در آن نیست، نروید، از خیابان های تاریک دوری کنید و هیچ وقت به همراه کسی که او را نمی شناسید، جایی نروید. اگر در رستورانی ناشناس به همراه شخص رفته اید حواستان به غذاهایی که می خورید باشد چون ممکن است شما را مسموم نمایند و سپس مورد سرقت قرار بگیرید.

در ساعات شلوغ نیز حواس خود را به جیب و کیف پولتان جمع کنید.

احتیاط در استفاده از تاکسی ها

در بعضی از موارد و کشورهای خاص تاکسی ها و راننده های آن ها می توانند خطر مهمی به حساب آیند. قبل از این که سوار تاکسی شوید شماره پلاک آن را بردارید تا در صورت احتیاج از آن بهره ببرید. مثلا اگر چیزی را در اتومبیل جا گذاشتید به راحتی بتوانید آن تاکسی را پیدا کنید. اگر چمدان های خود را در صندوق عقب قرار داده اید و به مقصد رسیده اید تا وقتی که راننده از اتومبیل پیاده نشده خارج نشوید زیرا ممکن است راننده شما را جا بگذارد و چمدان هایتان را بدزدد..

اگر برای انجام کاری از تاکسی پیاده شده اید لوازم خود را به همراه خود ببرید، ممکن است راننده تاکسی فرار نموده و لوازم شما را با خود ببرد. در هر کشور و شهری از تاکسی هایی بهره ببرید که رسمی هستند، این گونه خطرات کمتری شما را تهدید می نمایند.

منبع: الی گشت

به "احتیاط در سفر شرط عقل است!(بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاط در سفر شرط عقل است!(بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید