زیباترین فرودگاه های دنیا را بشناسید

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، فرودگاه چیزی فراتر از یک مرکز حمل و نقل است و نقش مهمی را در توسعه مالی ایفا می نمایند. هر پروازی که در فرودگاه انجام می گردد تعدادی مسافران و یا افرادی که برای بدرقه یا استقبال به فرودگاه می روند چندین ساعت را در سالن های انتظار و ترمینال های فرودگاه سپری می نمایند. خوشبختانه، فرودگاه ها در سراسر دنیا درحال مدرن سازی هستند و با طراحی و معماری هنرمندانه فضای بیرونی و درونی فرودگاه در کنار حمایت از اقتصاد کشورشان، محیطی مجذوب کننده و شگفت انگیز را برای مهمانان خود ایجاد می نمایند تا در مدت زمان حضورشان در فرودگاه احساس آرامش نمایند. در این مقاله به تعدادی از زیباترین فرودگاه های دنیا اشاره می کنیم.

زیباترین فرودگاه های دنیا را بشناسید

فرودگاه بین المللی پکن

مسئولان فرودگاه بین المللی پکن برای برگزاری بازی های المپیک تابستانی 2008، ترمینال 3 که یکی از بزرگترین ترمینال های فرودگاه های جهان است را به فرودگاه اضافه کردند. این فرودگاه به وسیله شرکت معماری Foster+Partners طراحی شده که از فراز آسمان شبیه اژدهایی با رنگهای قرمز و زرد که رنگهای سنتی کشور چین است، به نظر می آید. فرودگاه بین المللی پکن به گونه ای طراحی شده است که بتواند تا سال 2020 به 50 میلیون مسافر خدمات بدهد.

قیمت بلیط هواپیما پکن

فهرست هتل های پکن

فرودگاه بین المللی جان اف کندی نیویورک

ترمینال 5 فرودگاه بین المللی جان اف کندی نیویورک به شکل بال مرغ دریایی در حال پرواز ساخته شد. این ترمینال زیبا که TWA نام دارد به وسیله ایرو سارینن، معمار فنلاندی آمریکایی سال 1962 طراحی شد و معماری منحصربه فرد آن موجب شده تا در چند فیلم هالیوودی استفاده گردد.

قیمت بلیط هواپیما نیویورک

فهرست هتل های نیویورک

فرودگاه بین المللی دبی

فرودگاه بین المللی دبی در سال 2010 افتتاح شد و طبق برنامه ریزی مسئولین این فرودگاه با بهره برداری کامل در سال 2017 و با پنج باند فرودگاه و چهار ترمینال به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل خواهد شد. فرودگاه بین المللی دبی ظرفیت 160 میلیون مسافر و 12 میلیون تن بار در سال را دارد.

قیمت بلیط هواپیما دبی

فهرست هتل های دبی

فرودگاه بین المللی باراخاس مادرید

فرودگاه بین المللی باراخاس مادرید سال 1931 تاسیس و در سال 2006 بازسازی شد و بزرگترین فرودگاه اسپانیا است که به بیش از 50 میلیون مسافر خدمات پروازی ارائه میکند. ترمینال 4 این فرودگاه معماری حیرت انگیزی دارد و از نکات شاخص آن ستون های فولادی و رنگین برای نگهداری سقف بامبو است و برای روشنایی آن تا حد امکان از نور طبیعی استفاده می گردد.

قیمت بلیط هواپیما مادرید

فهرست هتل های مادرید

فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور یک معماری و طراحی بی نظیری است که در سال 2000 شکل گرفت. از نکات قابل توجه و زیبایی های فرودگاه چانگی استفاده از گیاهان طبیعی است بعلاوه سقف شیشه ای این فرودگاه باعث ورود نور طبیعی به داخل آن می گردد و اندازه گرمای فرودگاه به وسیله سنسورهای مخصوص کنترل می شوند.

قیمت بلیط هواپیما سنگاپور

فهرست هتل های سنگاپور

منبع: فلای تودی

به "زیباترین فرودگاه های دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین فرودگاه های دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید