اروپا درباره ادغام اکتیویژن در مایکروسافت تحقیق می نماید

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل به نقل از انگجت، اتحادیه اروپا پس از آنالیز اولیه اظهار داشت این معامله قدرت رقابت در چند حوزه به خصوص بازار رایانه های شخصی و کنسول های بازی و بعلاوه سرویس های بازی های ابر رایانشی را کاهش می دهد.

اروپا درباره ادغام اکتیویژن در مایکروسافت تحقیق می نماید

به گفته مقامات این کمیسیون مایکروسافت انگیزش های مالی کافی دارد تا دسترسی رقبا به بازی های رده بالا و پیروز اکتیویژن بلیزارد را متوقف کند. بعلاوه این سازمان اروپایی بیم آن دارد که چنین معامله ای به طور ناعادلانه مزیتی برای رایانه های شخصی با سیستم عامل ویندوز در بازار ایجاد کند.

هرچند در ظاهر به نظر می رسد این نگرانی بی مورد است اما باید اشاره نمود پیروزیت دستگاه هایی مانند استیم دک سبب شد لینوکس به یک جایگزین بازی رایانه ای برای ویندوز تبدیل گردد.

اتحادیه اروپا اکنون 90 روز کاری فرصت دارد تا تحقیق مذکور را کامل کند. با توجه به این زمانبندی احتمالا نتیجه تحقیق در این زمینه در 23 مارس 2023 میلادی اعلام خواهد شد.

مارگارت وستاگر معاون اجرایی کمیسیون اروپا در این باره می گوید: مایکروسافت سال ها یکی از بزرگترین شرکت های فعال در زنجیره بازی های رایانه ای بوده است. اکنون نیز قصد خرید اکتیویژن بلیزارد را دارد که یک فراوری کننده پیروز محتوای بازی رایانه ای است. ما باید مطمئن شویم توزیع کنندگان فعلی و آینده رایانه و کنسول های بازی رایانه ای و بعلاوه رقبای تامین کننده سیستم های عامل رایانه ، از فرصتی یکسان در بازار بهره می برند.

البته کمیسیون لزوما این معامله را متوقف نمی کند اما ممکن است فرایند خرید را به تعویق بیندازد و امتیازاتی از مایکروسافت بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اروپا درباره ادغام اکتیویژن در مایکروسافت تحقیق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا درباره ادغام اکتیویژن در مایکروسافت تحقیق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید