اعتراض کاربران ردیت به چهره غیر واقعی شهرها در فیلم ها

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، کاربران ردیت در خصوص تصویری که از شهرهایشان در فیلم ها نشان داده می گردد، نظرات متنوع و جالبی دارند.

اعتراض کاربران ردیت به چهره غیر واقعی شهرها در فیلم ها

در بیشتر موارد، شهرهایی که در فیلم ها و سریال های تلویزیونی نشان داده می شوند از اهمیتی برابر با شخصیت ها و فیلمنامه برخوردار هستند. انتخاب هوشمندانه یک لوکیشن به فیلمسازان این توانایی را می بخشد که جذابیت و فضایی متمایز برای پیشبرد قصه فیلم ایجاد نمایند.

برخی از مکان ها از محبوبیت بیشتری نسبت به سایرین برخوردار هستند و سال های زیادی است که به شکلی خوش آب و رنگ به تماشاگران نشان داده می شوند. ولی، چهره ای که از مکان های مختلف در فیلم ها نشان داده می گردد از دقت کافی برخوردار نیستند و به تازگی، جمعی از کاربران سایت ردیت (Reddit) مباحثی را در خصوص تصویرهای غیرواقعی که از شهرهای شان نشان داده شده است، به راه انداخته اند.

این موضوع که به وسیله یکی از کاربران ردیت به نام Breadoman در قسمت Ask Reddit Subreddit مطرح شده است، موجی از گفتگوهای هجوآمیز را به راه انداخته است و کاربران آغاز به اظهارنظر درباره مقاصدی مانند لس آنجلس، توکیو، آفریقا، لندن، سان فرانسیسکو، کانادا و نیویورک نموده اند. یکی از کاربران به نام OofBadoof درباره نیویورک گفته است:

بیشتر فیلم ها و سریال های تلویزیونی، ساکنان این شهر را افراد 20 و چند ساله ای که به تصویر می کشد که به صورت نیمه وقت مشغول کار هستند و در آپارتمان های استودیویی بزرگ و پر زرق و برق زندگی می نمایند، نه آن آلونک هایی که در واقعیت وجود دارند.

کاربر دیگری به نام darth-hotdog هم در خصوص آب و هوای کالیفرنیا گفت:

مردم همواره فکر می نمایند که لس آنجلس، شهری گرم و آفتابی است. اما در واقعیت، چنین نیست.

Shippoyasha، کاربر دیگری است که درباره لس آنجلس اظهارنظر نموده است:

فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی مردمی را که در مسیرهای روزانه خود در ترافیک گیر می نمایند را نشان نمی دهد.

شاید این گفته با توجه به این واقعیت که همین صحنه، صحنه آغازین فیلم بسیار محبوب و پرفروش لالا لند بود، کمی ناعادلانه به نظر برسد. کاربری به نام ApolloX-2 می گوید:

توکیو آن بهشت انیمیشنی که عده ای فکر می نمایند نیست؛ شهری بزرگ با لامپ های نئونی و بارانی سیل آسا که همه آدم های آن در تنهایی با خودشان قدم می زنند و همدیگر را نمی شناسند. نمی دانم چطور شرح بدهم که این شهر، چقدر تمیز است و تا چه مقدار این موضوع برای شهری به این مقدار شلوغ و پرهیاهو، مهم و رضایت بخش است.

بعلاوه، توکیو تعادل کافی بین حفظ ساختمان های قدیمی سنتی و مدرنیته روبه رشد در بخش های دیگر شهر را رعایت نموده است. پارک های توکیو هم شگفت انگیز هستند، چون با این که پارک ها را در وسط شهر ساخته اند، اما فضاهایی آرام و بدون سروصدا هستند.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "اعتراض کاربران ردیت به چهره غیر واقعی شهرها در فیلم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض کاربران ردیت به چهره غیر واقعی شهرها در فیلم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید