برای حل مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی باید یک کار اساسی و بنیادین انجام داد

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، برای حل مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی باید یک کار اساسی و بنیادین انجام داد.

برای حل مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی باید یک کار اساسی و بنیادین انجام داد

سید عزت الله ضرغامی گفت: بیمه هنرمندان یکی از چالش های اصلی ما در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است؛ این موضوع تا به امروز نظم و انضباط خوبی نداشته و همواره هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی نسبت به کم و کیف بیمه های خود معترض بودند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: در کوشش هستیم برای بیمه هنرمندان صنایع دستی اقدام اساسی و بنیادین انجام دهیم تا خاطر و خیال بخش زیادی از آنها جمع گردد.

وی گفت: چندین بار پیرامون بیمه هنرمندان در دولت صحبت کردم، با رئیس جمهور هم مکاتبه کردم که دستوراتی خطاب به مسئولان مربوطه صادر شده است. کارهای جزئی اجرا شده، در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم بیمه هنرمندان را به نقطه مطلوبی برسانیم.

ضرورت تسریع کمیسیون های دولت در تصویب لایحه وزارت میراث فرهنگی

ضرغامی درباره لایحه وظایف و اختیارات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: این لایحه در وزارتخاته تکمیل، نهایی و تصویب شد، چند ماه پیش به دولت تقدیم شد و اکنون هم در کمیسیون های دولت در حال آنالیز است.

وزیر میراث فرهنگی گفت: اصرار ما این است که فرایند تصویب نهایی لایحه وزارت میراث فرهنگی در کمیسیون ها تسریع گردد، بخش هایی از این لایحه که شفاف و روشن واقعا احتیاج به اتلاف وقت ندارد؛ فقط ضروری است برای بخش های اختلافی جلسه مشترک بگذارند تا زودتر این لایحه به صحن دولت آمده و تصویب و به سرعت به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردد.

وی درباره زمان ارائه لایحه وظایف و اختیارات وزارت میراث فرهنگی به مجلس شورای اسلامی گفت: زمان ارسال لایحه به فرایند تصویب در دولت بستگی دارد که این هم به همت و سرعت همکاران در کمیسیون های دولت مربوط می گردد.

منبع: همگردی

به "برای حل مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی باید یک کار اساسی و بنیادین انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای حل مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی باید یک کار اساسی و بنیادین انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید