تاکید کیشیدا بر ایجاد رابطه پایدار دوجانبه با چین

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، نخست وزیر نو ژاپن طی سخنرانی در مجلس این کشور مواضع خود در قبال چین، آمریکا، کره شمالی و روسیه را اظهار داشت.

تاکید کیشیدا بر ایجاد رابطه پایدار دوجانبه با چین

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ شخصی اسماعیل به نقل از یونهاپ، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن امروز آدینه حین سخنرانی در مجلس گفت که توکیو در پی اقدام مسئولانه از سوی چین و در عین حال ادامه تبادل نظر و همکاری در موضوعات مشترک به منظور ایجاد روابط دوجانبه پایدار است.

وی در ادامه گفت که اتحاد کشورش با آمریکا اساس سیاست خارجی و امنیتی این کشور و سنگ بنای صلح و رفاه در منطقه و دنیا خواهد بود.

کیشیدا در سخنرانی خود در مجلس ژاپن خاطرنشان کرد که توسعه هسته ای و موشکی کره شمالی کاملاً غیرقابل قبول است و وی مصمم است مستقیماً بدون هیچ قید و شرطی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روبرو گردد.

نخست وزیر توضیح داد: بدون حل مسئله سرزمینی هیچ توافق صلحی با روسیه وجود نخواهد داشت. من توسعه کل مجموعه روابط ژاپن و روسیه از جمله امضای پیمان صلح را دنبال خواهم کرد.

نخست وزیر ژاپن که یک روز قبل با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به صورت تلفنی تبادل نظر نموده در ادامه تاکید نمود: معاهده صلح بین دو کشور تنها پس از حل مسئله مالکیت قسمت جنوبی جزایر کوریل می تواند منعقد گردد.

به گفته کیشیدا، موضع توکیو در این مورد بدون تغییر است و در جریان مذاکرات، طرفین توافق نموده اند که بر اساس توافقنامه های موجود، به ویژه در خصوص توافقنامه صلح در سال 2018 پس از دیدار پوتین و نخست وزیر وقت شینزو آبه، مذاکره نمایند. در همین حال، کیشیدا آمادگی خود را برای ایجاد روابط قابل اعتماد با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دیدار های شخصی با وی خاطرنشان کرد.

فومیو کیشیدا، رئیس حزب لیبرال دموکرات، نخست وزیر منتخب ژاپن روز دوشنبه به طور رسمی صدمین نخست وزیر ژاپن شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تاکید کیشیدا بر ایجاد رابطه پایدار دوجانبه با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید کیشیدا بر ایجاد رابطه پایدار دوجانبه با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید