خبرنگاران هوای قصرشیرین برای سومین روز متوالی ناسالم است

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، قصرشیرین- خبرنگاران- معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای شهرستان قصرشیرین برای گروه های حساس برای سومین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

خبرنگاران هوای قصرشیرین برای سومین روز متوالی ناسالم است

آذر ولی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اضافه نمود: شاخص کیفی هوا بر اساس استخراج داده ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا در این شهرستان در 24 ساعت گذشته (از ساعت 9 صبح روز آدینه تا 9 صبح روز شنبه) 101میکروگرم بر مترمکعب بود که بیانگر شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز هوای این استان هشت روز درگیر ریزگردها بود که بیشترین آلودگی را قصرشیرین و نوار مرزی داشته به گونه ای که مرزنشینان قصرشیرینی، هشت روز از فروردین ماه را هوای ناسالم و غبارآلود داشته اند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: این شرایط برای بیماران قلبی، ریوی، بچه ها و مادران باردار مناسب نیست و این افراد باید در صورت امکان از منزل خارج نشوند.

ولی زاده، شاخص استاندارد هوای سالم را بین 50 تا 100 میکروگرم بر مترمکعب است.

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل؛ استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این شرایط به ویژه مردم شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب را کلافه نموده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل نموده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، به شدت به جنگل های زاگرس هم آسیب زده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر بعضی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هوای قصرشیرین برای سومین روز متوالی ناسالم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هوای قصرشیرین برای سومین روز متوالی ناسالم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید