دانشگاه ها در راستا توسعه علمی کوشش نمایند

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: باید دانشگاه ها ماموریت خود را به سمت توسعه علمی سوق دهند و دولت آینده باید به این موضوع توجه داشته باشد.

دانشگاه ها در راستا توسعه علمی کوشش نمایند

حسین حسینی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار ، درباره انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت آینده برای بهتر شدن آموزش عالی اظهار کرد: ماموریت های دانشگاه ها که بر اساس اهداف منظره کشور و اسناد بالادستی تدوین شده است، باید در تمام جهات جهت رشد و توسعه علمی را ادامه دهند.

او اضافه کرد: رشد آموزش عالی کشور کماکان در جهت توسعه بوده و هم اکنون نقدها وارده بر فضای آموزش های عالی است که باید رشد نمایند و دولت آینده هم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

حسینی توضیح داد: امیدواریم که فضای آموزش عالی متوقف نگردد و برنامه ها و سیاست ها به گونه ای باشد تا باعث رشد و تحول بیشتر آموزش عالی گردد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران ادامه داد: طی یک سال گذشته سعی بر برطرف مسائل آموزش الکترونیکی داشته ایم، با تدوین آئین نامه ها، مقررات و نظام آموزش الکترونیکی در وزارت علوم و دانشگاه ها کوشش زیادی در راستای بر طرف کردن مسائل و چالش های آموزش عالی انجام داده ایم.

حسینی با اشاره به ارائه آموزش های الکترونیکی در دوران پسا کرونا اظهار کرد: تداوم آموزش های مجازی حتی در دوران پساکرونا حائز اهمیت است و یکی از ماموریت های مهم دانشگاه ها رعایت این اصل است که به همان صورتی که آموزش حضوری در یک فرایند تدریجی و طولانی توانسته آموزش موفقی باشد؛ بنابراین ضروری است تا آموزش مجازی هم همچون آن توسعه یابد تا به موفقیت برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دانشگاه ها در راستا توسعه علمی کوشش نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها در راستا توسعه علمی کوشش نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید