حسابرسی داخلی در دانشگاه تهران ایجاد شد

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، رئیس دانشگاه تهران از ایجاد حسابرسی داخلی در دانشگاه تهران اطلاع داد وگفت: حسابرسی داخلی دانشگاه با نگاه پیشگیرانه، یاری کننده و مشاور و با هدف نظارت قبل، حین و بعد از اجرای سیاست ها و فرآیند ها تعریف شده است.

حسابرسی داخلی در دانشگاه تهران ایجاد شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ شخصی اسماعیل، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در اجلاس شورای معاونین اداری و اقتصادی دانشکده های دانشگاه تهران، مدیریت بهینه اموال، دارایی ها، امکانات و تجهیزات را از مأموریت های مهم حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه در شرایط کمبود منابع اقتصادی بیان کرد و گفت: برای توسعه اماکن و تعمیر و تجهیز دانشکده ها و بعلاوه تجهیز آزمایشگاه ها نیازسنجی گردد تا در فرصت تابستان اقدام لازم در این حوزه ها صورت گیرد.

رئیس دانشگاه تهران اضافه نمود: به عنوان مثال، تجهیزات آزمایشگاهی در دانشکدگان علوم خیلی قدیمی است. در دانشکدگان هنر های زیبا و دانشکده های زبان ها و ادبیات خارجی، روانشناسی و علوم تربیتی، علوم اجتماعی و ادبیات و علوم انسانی با وجود توسعه کمی قابل توجهی که داشته اند، اما ظرفیت فضای فیزیکی آن ها از 2 تا 3 دهه قبل تا به امروز افزایشی نداشته است. همین موضوع، مانعی بر سر راه توسعه رشته ها، گرایش ها و افزایش پذیرش ها شده است.

وی با اشاره به اینکه سیاست آموزش ترکیبی (حضوری و الکترونیکی) از مهر ماه در دانشگاه تهران اجرا می گردد، توضیح داد: بعضی دانشکده های دانشگاه تهران فاقد امکانات و تجهیزات لازم برای اجرای مدل آموزش ترکیبی هستند؛ بنابراین ضروری است تا نیازسنجی اولیه برای تجهیز لازم دانشکده ها در تابستان و آماده سازی آن ها برای آموزش ترکیبی صورت گیرد.

مقیمی در بخش دیگر سخنانش به برنامه توسعه استقرار واحد های دانش بنیان و فناور در دانشکده های دانشگاه تهران اشاره نمود و گفت: تحقق این برنامه مستلزم استفاده از ظرفیت های موجود با نگاه کارآفرینانه است. در گام اول به دانشکده ها مأموریت داده می گردد تا فضا ها و ظرفیت های فیزیکی بلااستفاده خود را برای استقرار دانش بنیان های مرتبط با حوزه موضوعی خود آماده سازی نمایند.

رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: توسعه استقرار شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور در دانشگاه تهران در فضا های پارک علم و فناوری، طرح توسعه و فضا های بلااستفاده دانشکده ها انجام می گردد.

مقیمی بعلاوه به موضوعات مدیریتی در دانشگاه تهران پرداخت و با اشاره به چهار لایه مدیریتی در دانشگاه شامل ستاد، دانشکدگان، دانشکده ها و گروه ها، از اجرای اصلاحات ساختاری در دانشگاه و واگذاری بخشی از اختیارات ستاد به صف دانشگاه اطلاع داد و گفت: در حوزه آموزشی، 37 موضوع، محور و فرآیند استخراج شده است که قابلیت واگذاری به دانشکدگان، دانشکده ها و گروه ها (صف دانشگاه) را دارد.

وی از پیگیری دانشگاه تهران برای انجام اصلاحاتی در آئین نامه مدیریت دانشگاه ها اطلاع داد و گفت: بر این اساس، رئیس دانشکدگان نقش قائم مقامی رئیس دانشگاه را ایفا خواهند کرد. دانشگاه یک نهاد حرفه ای است و باید به همه سطوح مدیریتی حتی در موضوعات اقتصادی که دارای حساسیت زیادی است اعتماد کنیم.

استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در عین حال، تعارض بین صف و ستاد را یک موضوع همیشگی و بخشی از ماهیت روابط صف و ستاد دانست و تاکید نمود: کارکرد ستاد باید تدوین استانداردها، تنظیم روابط و چارچوب ها و نظارت بر درستی اجرای فرآیند ها باشد. اجرای سیاست ها هم در ید اختیار واحد های صف است.

مقیمی در انتها از ایجاد حسابرسی داخلی در دانشگاه تهران در حوزه های حسابرسی رعایت قوانین و مقررات، حسابرسی اقتصادی و حسابرسی عملکرد اطلاع داد و اضافه نمود: حسابرسی داخلی دانشگاه با نگاه پیشگیرانه، یاری نماینده و مشاور و با هدف نظارت قبل، حین و بعد از اجرای سیاست ها و فرآیند ها تعریف شده است. در معماری سازمانی در پی انجام ارزیابی های دوره ای به منظور رعایت سیاست ها و استاندارد ها هستیم.

احمد نوحه گر، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران نیز در این نشست از تشکیل اتاق فکر با حضور معاونان اداری و اقتصادی دانشکده های دانشگاه تهران به منظور آنالیز مسائل در حوزه های اداری، اقتصادی و بودجه اطلاع داد.

غلامرضا کرمی معاون اجرایی و بودجه دانشکده مدیریت، رضا عزیزفر معاون مدیرکل امور اقتصادی دانشکدگان فنی، سید حسن روحانی رئیس اداره حسابداری دانشکدگان هنر های زیبا، علی زارعی رئیس اداره امور اقتصادی دانشکدگان فارابی و شهروز خسروی رئیس اداره حسابداری معاونت پژوهش و فناوری با اهدای لوح با حضور رئیس دانشگاه تهران تقدیر شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حسابرسی داخلی در دانشگاه تهران ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسابرسی داخلی در دانشگاه تهران ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید