راهنمای سفر به رم ایتالیا

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، شهر رم (Rome) در ایتالیا به عنوان شهر جاودان شناخته می گردد و سالیانه میلیون ها نفر را به خود جذب می نماید. رم به عنوان مرکز برجسته و تماشایی ایتالیایی، جدا از زیبایی های مدرن خود، سرشار از جاذبه هایی است که یادآور امپراتوری بزرگ گذشته خودش است. جدای از این، رم به عنوان یک مرکز بین المللی برای مد، طراحی و هنر مدرن شناخته می گردد. در ادامه با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به رم ایتالیا

در سراسر شهر رم بناهای باستانی و باشکوهی به چشم می خورند که قدمت آن ها حداقل به قرن سوم پیش از میلاد مسیح باز می گردند. معماری های رومانسک، گوتیک، کلیساهای قرون وسطایی، میدان های تماشایی، فواره های باروک و موزه هایی در کلاس دنیای، همگی شهر رم را به یک مقصد عالی گردشگری تبدیل نموده اند. جدا از جاهای تماشای، شهر رم برای غذاهای سنتی و نوشیدنی های خوش طعم خود معروفیت دارد و همین نیز سبب شده تا سفر به آنجا بسیار دلنشین و ماندگار باشد.

اطلاعات کلی درباره سفر به رم

برترین زمان سفر به رم: از آنجا که رم دارای آب وهوای مدیترانه ای است، پس هیچ زمان بدی برای سفر به این کشور وجود ندارد و در هر موقع از سال نیز می توان از سفر به آنجا لذت برد. با این حال، برای اجتناب از جمعیت بسیار زیاد و بعلاوه گرمای تابستانی، پیشنهاد می گردد که در اواخر بهار یا اوایل فصل پاییز به رم سفر کنید. در این موقع از سال، آب وهوا معتدل است و جمعیت کمتری در پیرامون جاهای تماشای دیده می شوند.

زبان: ایتالیایی به عنوان زبان رسمی در ایتالیا و بعلاوه مرکز آن یعنی رم مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، بسیاری از ساکنین شهر رم توانایی صحبت به زبان انگلیسی را نیز دارند، به خصوص افرادی که در صنعت گردشگری فعالیت می نمایند. با این حال، دانستن کلمات و جملات روزمره ضروری می تواند یاری بسیار زیادی به شما در سفر به آنجا بکند.

واحد پول: ایتالیا عضوی از اتحادیه اروپا به شمار می رود و از همین رو واحد پولی آن یورو است.

حمل و نقل: شهر رم بسیار بزرگ و شلوغ است و این موضوع در مرکز تاریخی این شهر بیشتر به چشم می آید چراکه در اینجا، فضا نسبتا فشرده است. به همین علت برترین راه برای گردش در شهر، پیاده روی است. با این حال، با استفاده از اتوبوس ها و قطارهای برقی می توانید به نقاط مختلف شهر و جاهای تماشای مشهور آن سفر کنید.

برترین جاهای تماشای رم

جاهای تماشای و تفریحات بسیار زیادی در شهر رم وجود دارند اما توصیه می گردد که ابتدا از جاذبه های گردشگری مهم تماشا کنید، به خصوص اگر این اولین سفر شما به شهر رم است. علاوه بر این، حتما جدا از بازدید از جاهای مختلف، در خیابان های دلنشین و سنگ فرش رم قدم بزنید و در میدان های دوست داشتنی شهر شاهد عبور و مرور مردم باشید. در ادامه به معرفی برترین جاهای تماشای رم می پردازیم.

کولوسئوم (Colosseum): این بنا به عنوان بزرگترین سازه از امپراتوری رم به شمار می رود که تا به امروز پابرجا به جای مانده است. این آمفی تئاتر فوق العاده بزرگ زمانی محل برگزاری مسابقات گلادیاتورها و مبارزه با حیوانات وحشی بوده است. برای آنکه شکوه و عظمت این سازه را به خوبی مشاهده کنید، بهتر است از خیابان ویا دی فوری ایمپریالی (Via dei Fori Imperiali) به سمت آن حرکت کنید. برای بازدید از داخل کولوسئوم نیز باید بلیط تهیه کنید و بهتر است از قبل بلیط خود را بخرید تا با مسئله ای روبرو نشوید.

پانتئون (Pantheon): پانتئون به عنوان یکی از سازه های باقیمانده از دوران باستان در رم شناخته می گردد که در ابتدا یک معبد بوده اما در قرن هفدهم پس از میلاد به کلیسا تبدیل شده است. این سازه یک شاهکار معماری رومی محسوب می گردد که بسیار زیبا و تماشای است. پانتئون در میدان دلا روتاندا (Piazza della Rotonda) قرار گرفته است و شکلی استوانه ای دارد و گنبد نیم کره ای آن نیز سوراخی گرد در بالای خود دارد که باعث می گردد تا نور طبیعی خورشید به داخل بنا سرازیر گردد. بازدید از این بنای باستانی رایگان است.

شهر واتیکان (Vatican City): واتیکان به عنوان کوچکترین دولت-شهر دنیا شناخته می گردد و کلیسای جامع سنت پیتر (Saint Peters Basilica) را درون خود جای داده است. از لحاظ جغرافیایی، شهر واتیکان درون شهر رم قرار گرفته اما جزوی از آن محسوب نمی گردد. کلیسای سنت پیتر به عنوان بزرگترین کلیسا در دنیا شناخته می گردد که در آن آثاری بسیار برجسته و نفیس از مایکل آنجلو و برنینی به چشم می خورند. موزه های واتیکان نیز مجموعه ای بزرگ هستند که طیف گسترده ای از آثار هنری از سه هزار سال پیش را در خود جای داده اند.

اقامت در شهر رم

شهر رم سرشار از محله های متنوع و جالب توجه است که انتخاب از میان آن ها برای اقامت کاری بسیار سخت است. برای آنکه به فرودگاه و حمل و نقل عمومی دسترسی آسانی داشته باشید، می توانید در مهمان خانه های دنج یا هتل های کوچک در نزدیکی ایستگاه ترمینی (Termini Station) شب را سپری کنید.

گزینه های بسیار زیادی برای اقامت در محله تراسته وره (Trastevere) وجود دارند اما باید توجه داشت که شب ها در این محله ممکن است شلوغ و پر سروصدا باشد. اگر در پی گذراندن یک شب عاشقانه هستید، پس هتل های لوکس و تاریخی در منطقه ویا ونتو (Via Veneto) یا در نزدیکی راه پله های اسپانیایی (Spanish Steps) را انتخاب کنید اما باید توجه داشته باشید که اقامت در این هتل ها مقرون به صرفه نیست.

منبع: فوت و فن / tripsavvy

به "راهنمای سفر به رم ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به رم ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید