معماری و عمران

طمع بر سر حکمرانی، اندیویا را به چالش کشید!

اندیویا که یکی از بزرگترین های دنیای فناوری است، موردتوجه شرکت های بزرگ قرار گرفته است و غول های فناوری درحال تلاش برای ازبین بردن مزیت های نرم افزاری هستند که به انویدیا کمک کرده تا بر بازار هوش مصنوعی تسلط پیدا کند.

8 فروردین 1403

مسجد سید اصفهان در معرض تخریب واقع شده است

ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته و گزارشات بدست رسیده، مسجد سید اصفهان در معرض تخریب واقع شده است.

27 دی 1402

دستکاری جنجالی و تازه ایلان ماسک در توییتر!

زومیت نوشت: ایلان ماسک در راستای بازسازی کامل ایکس، گفته است که به زودی قابلیت بلاک کاربران از این شبکه اجتماعی حذف خواهد شد.

28 مرداد 1402

کشف صندل های زنانه بیزانسی 1500 ساله در ترکیه با پیغام: خانم به زیبایی و در شادی بپوش

باستان شناسان در ترکیه به هنگام کاوش در محوطه بندر باستانی الوتریوس صندل های زنانه ای را یافته اند که می گویند 1500 سال قدمت دارد.

28 فروردین 1402

رونمایی از 9دستاورد عمران شهری در جنوب غرب مرکز در آستانه بهار

با هدف تامین سرانه های مورد احتیاج شهروندان و بهبود زندگی آنها، از 9 دستاورد عمران شهری در جنوب غرب تهران در آستانه طلیعه بهار رونمایی می گردد.

17 اسفند 1401

برگزاری مراسم مذهبی میلاد مسیح (ع) در کلیسای بتلِحِم

مراسم مذهبی میلاد و تعمید عیسی مسیح و تبرک آب، هم زمان با ششم ژانویه که به روایت ارامنه ارتدوکس روز تولد حضرت عیسی مسیح(ع) و انجام غسل تعمید این حضرت است، در کلیسای بتلِحِم اصفهان برگزار گردید.

21 دی 1401

شهر تاریخی راین ، پردیس کویر استان کرمان

شهر راین واقع در استان کرمان و از جمله شهرهای تاریخی و توریستی ایران است که در دامنه کوه هزار با ارتفاع 2201 متر از سطح دریا می باشد. این شهر یکی از شهرهای خوش آب و هوای استان کرمان قلمداد می گردد و دارای جمعیتی معادل 15672 نفر طبق آخرین سرشماری می باشد. شهر...

19 دی 1401

زیباترین فرودگاه های دنیا را بشناسید

فرودگاه چیزی فراتر از یک مرکز حمل و نقل است و نقش مهمی را در توسعه مالی ایفا می نمایند. هر پروازی که در فرودگاه انجام می گردد تعدادی مسافران و یا افرادی که برای بدرقه یا استقبال به فرودگاه می روند چندین ساعت را در سالن های انتظار و ترمینال های فرودگاه سپری...

18 آذر 1401

بازسازی و بازسازی قنوات آسیب دیده از سیل در سیرجان

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان با اشاره به اینکه سیل به 159 رشته قنات در سیرجان آسیب زد، گفت: قنوات و کانال های آسیب دیده بازسازی و بازسازی می شوند.

26 آبان 1401

تجربه سفر به دبی

سفر برای من تنها رسیدن و تماشا جاهای تماشای و سرگرمی کردن نیست. من سفر می کنم که از تمامی دغدغه هایم دور شوم، به هیچ کس و هیچ چیزی فکر نکنم. سفر یعنی رها شدن و رها شدن. برای من اینکه چطوری به مقصد برسم، مهم نیست اما برایم اهمیت دارد کجا و در چه هتلی اقامت...

21 مهر 1401

راهنمای سفر به رم ایتالیا

شهر رم (Rome) در ایتالیا به عنوان شهر جاودان شناخته می گردد و سالیانه میلیون ها نفر را به خود جذب می نماید. رم به عنوان مرکز برجسته و تماشایی ایتالیایی، جدا از زیبایی های مدرن خود، سرشار از جاذبه هایی است که یادآور امپراتوری بزرگ گذشته خودش است. جدای از این،...

20 شهریور 1401

بهره برداری حمام تاریخی سالار تا یک ماه آینده پیش بینی می گردد

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بهره برداری حمام تاریخی سالار تا یک ماه آینده پیش بینی می گردد.

6 شهریور 1401

هشدار محققان نسبت به احتمال حضور موجودات عجیب در سواحل دریا

محققان نسبت به احتمال حضور موجودات عجیب در سواحل به علت دمای بالای دریای مدیترانه هشدار داده اند.

25 مرداد 1401

اقدامات احتیاطی در چهارشنبه سوری: چگونه از صدمات احتمالی پیشگیری کنیم؟

چه کسی از یک آتش بازی بی خطر در چهارشنبه سوری لذت نمی برد؟ مردم ایران در این روز با بیرون آمدن از خانه و جمع شدن در کنار هم دور یک آتش، شادی کنان مراسم باستانی خود را جشن می گیرند.

21 مرداد 1401

با کمترین هزینه کابینت آشپزخانه را نو کنید

برخلاف تصور همه، ایجاد تغییر در شکل ظاهری و چیدمان آشپزخانه، می تواند به یک تغییر کم هزینه و کارآمد نیز تبدیل شود. کافی است ترفندهایی را برای نوسازی کابینت ها بدانید.

17 مرداد 1401

برترین کشور برای مهاجرت انگلیسی زبان ها کدام است؟

برترین کشور برای مهاجرت انگلیسی زبان ها کدام است؟ آیا مهاجران باید تنها کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا و کانادا را به عنوان مقصد نهایی شان در نظر داشته باشند؟ جواب این سوال معین است. نه!

13 مرداد 1401

جاهای دیدنی اکوادور که هر گردشگری را میخکوب می کند

اکوادور زیبا در آمریکای جنوبی واقع شده. این کشور با سبک های معماری استعماری و جنگل های همیشه بارانی اش به معروفیت رسیده. اکوادور زیبا با کلمبیا، پرو و اقیانوس آرام هم مرز است. جالب است بدانید که اکوادور روزگاری تحت سلطه اینکاها بوده و پس ازآن امپراتوری...

13 مرداد 1401

مهارت های مهندس عمران ، هرآنچه که یک مهندس عمران باید بداند

صنعت ساخت وساز یکی از مهم ترین صنعت ها در طول زندگی بشر بوده است. مهندسی و ساخت هدفمند سازه ها و ساختمان ها از چند صدسال پیش رایج بوده و تا به امروز به تکامل ایدئالی رسیده است. امروزه شغل مهندسی عمران به عنوان یکی از شغل های برتر دنیا شناخته می شود و یک مهندس...

9 مرداد 1401

حسابرسی داخلی در دانشگاه تهران ایجاد شد

رئیس دانشگاه تهران از ایجاد حسابرسی داخلی در دانشگاه تهران اطلاع داد وگفت: حسابرسی داخلی دانشگاه با نگاه پیشگیرانه، یاری کننده و مشاور و با هدف نظارت قبل، حین و بعد از اجرای سیاست ها و فرآیند ها تعریف شده است.

14 تیر 1401

29 فروردین نخستین نشست میراث فرهنگی و انجمن باستان شناسی

خبرگزاری خبرنگاران-نخستین نشست معاونت میراث فرهنگی و انجمن علمی باستان شناسی ایران، به مناسبت روز جهانی بنا ها و محوطه های تاریخی (ایکوموس)، عصر 29 فروردین برگزار می گردد.

3 تیر 1401
تعداد: (71)