بازسازی و بازسازی قنوات آسیب دیده از سیل در سیرجان

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، مدیر جهاد کشاورزی سیرجان با اشاره به اینکه سیل به 159 رشته قنات در سیرجان آسیب زد، گفت: قنوات و کانال های آسیب دیده بازسازی و بازسازی می شوند.

بازسازی و بازسازی قنوات آسیب دیده از سیل در سیرجان

محمودآبادی گفت: در اثر جاری شدن سیل مردادماه 1401 در شهرستان سیرجان به تعداد 159 رشته قنات و یک حلقه چاه موتور آسیب وارد شد که از این تعداد، حدود 30 رشته قنات بیش از 80 درصد آسیب دیدند به نحوی که جریان آب آن ها قطع و باغ ها و مزارع تحت پوشش آن ها در معرض خشکیدگی نهاده شد.

او اضافه نمود: با کوشش مستمر نیرو های مدیریت سیرجان بدون فوت وقت، بازدید و ارزیابی اولیه صورت گرفت و گزارش اولیه خسارت وارده به مبلغ حدود 365 میلیارد ریال اعلام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان با بیان اینکه بنا به اظهارت و مساعدت مسئولان شهرستان، عملیات احیا و بازسازی قنوات به همت مردم آغاز شد، توضیح داد: سهم شهرستان سیرجان از اعتبارات سیل زدگی 7 هزار و 700 میلیون ریال مشخص شده که در حال مبادله موافقتنامه می باشد که این اندازه اعتبار برای جبران بخشی از خسارت وارده به 11 رشته قنات در نظر گرفته شده است.

او اضافه نمود: مبلغ 27 میلیارد ریال از اعتبارات ملی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی برای قنوات سیرجان مصوب شده است که بر روی 22 رشته قنات کار خواهد شد.

محمود آبادی اعلام کرد: اقدامات اولیه برای تشکیل پرونده متقاضیان 22 رشته قنات بالا اجرا شده و در انتظار تخصیص اعتبار برای عقد قرارداد های مربوطه و آغاز به کار هستیم.

به گفته او بعلاوه 17 میلیارد ریال اعتبار استانی مصوب شده که در صورت تخصیص برروی 12 رشته قنات کار خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: مبلغ 50 میلیارد ریال از اعتبارات روستا های فاقد دهیاری به پروژه های بازسازی قنوات و پوشش مسیر های انتقال آب از سوی فرمانداری تخصیص داده شده که برای انجام بخشی از عملیات احیا و بازسازی 34 رشته قنات و لوله گذاری مسیر انتقال آب 22 روستا در نظر گرفته شده و در حال برآورد و برگزاری مناقصه است.

وبلاگ شخصی اسماعیل کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بازسازی و بازسازی قنوات آسیب دیده از سیل در سیرجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و بازسازی قنوات آسیب دیده از سیل در سیرجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید