فروش پلی استیشن 5 به 20 میلیون دستگاه رسید؛ افزایش فرایند فراوری در سال آینده

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، طبق اعلام رسمی شرکت تفریح های تعاملی سونی، کنسول پلی استیشن 5 پیروز شده بیش از 20 میلیون دستگاه فروش داشته باشد. این شرکت بعلاوه وعده داده که در 6 ماه آینده کوشش های خود را برای فراوری کنسول پلی استیشن 5 به طرز قابل توجهی افزایش دهد.

فروش پلی استیشن 5 به 20 میلیون دستگاه رسید؛ افزایش فرایند فراوری در سال آینده

ورونیکا راجرز، مدیر اجرایی سونی، به سایت GamesIndustry.biz گفت که این شرکت در حال برنامه ریزی برای افزایش قابل توجه فراوری پلی استیشن 5 در امسال است و آن ها به شدت کوشش می نمایند تا مطمئن شوند که پلی استیشن 5 برای همه کسانی که خواستار این کنسول هستند، در دسترس باشد.

همان طور که دنیل احمد، تحلیلگر معروف صنعت بازی های ویدئویی، در صفحه شخصی خود در توییتر شرح داد، پلی استیشن 5 توانسته پس از 1 سال و 6 ماه و 22 روز (در مجموع 568 روز) به این موفقیت دست پیدا کند و فروش خود را به 20 میلیون دستگاه برساند. این در حالی است که کنسول پلی استیشن 4 در 1 سال، 3 ماه و 14 روز (در مجموع 471 روز) به این دستاورد رسیده بود.

با این حال، باید این نکته را ذکر کرد که علت عقب آمدن عملکرد پلی استیشن 5 عمدتاً به خاطر مشکل تأمین موجودی کنسول بوده است. اگر دقیق تر به آمار نگاه کنیم، پلی استیشن 5 زودتر از پلی استیشن 4 به رکورد فروش 10 میلیون دستگاه رسید و عملکرد بهتری را ثبت نموده بود اما از آن موقع به بعد مسائل کمبود قطعات و تراشه ها منجر به عقب افتادن پلی استیشن 5 شده است.

شرکت سونی بیان نموده که انتظار دارد تا سال اقتصادی آینده پلی استیشن 5 بتواند به نرخ فروش پلی استیشن 4 برسد و سپس بعد از آن به صورت تصاعدی حتی بتواند نرخ بهتری را نسبت به پلی استیشن 4 ثبت کند. این شرکت در آخرین گزارش درآمدهای اقتصادی خود بیان کرد که 19.3 میلیون پلی استیشن 5 تا انتها سال اقتصادی 2021 فروش رفته است. این یعنی کنسول پلی استیشن 5 به مقدار 3.3 میلیون واحد از هدف اقتصادی خود عقب مانده است. با این حال، هدف آن برای این سال اقتصادی، یعنی از آوریل 2022 تا مارس 2023، فروش 18 میلیون دستگاه در نظر گرفته شده که جاه طلبانه است. البته، این پیش بینی با اظهارات امروز ورونیکا راجرز درباره افزایش قابل توجه فراوری کنسول هماهنگ است.

هیروکی توتوکی، مدیر ارشد اقتصادی سونی در اوایل این ماه گفت که این عدد بر اساس مشاهدات فعلی در توانایی خرید قطعات است، با این حال، این بدان معناست که سونی همچنان انتظار دارد کمبود قطعات در سال آینده یک مشکل باشد اما می خواهند شرایط را نسبت به این دو سال بسیار بهتر نمایند.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ

به "فروش پلی استیشن 5 به 20 میلیون دستگاه رسید؛ افزایش فرایند فراوری در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش پلی استیشن 5 به 20 میلیون دستگاه رسید؛ افزایش فرایند فراوری در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید