مشارکت در نمایشگاه مجازی در راستای معرفی توانمندی های تجاری
به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، رئیس اتاق ایلام که در اتاق مشترک ایران و عراق نیز عضویت دارد، برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران را فرصتی برای معرفی توانمندی های شرکت های ایرانی در سطح بازارهای داخلی و خارجی دانست.

شعبان فروتن، رئیس اتاق ایلام همچنین همکاری همه جانبه اتاق های مشترک در توسعه سطح روابط بین المللی ایران را مهم دانست و تأکید کرد: یکی از وظایف اتاق های مشترک، توسعه تجارت و بازار در کشور هدف است و پیشنهاد می گردد که اتاق های مشترک در برگزاری نمایشگاه های مجازی با یکدیگر همکاری نمایند که این هماهنگی می تواند از سوی اتاق های سراسر کشور انجام گردد.
او در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران اظهار کرد: نمایشگاه، فرصتی برای توسعه صادرات است و مشارکت در نمایشگاه فیزیکی و مجازی فرصتی مغتنم برای دسترسی تولیدنماینده و مصرف نماینده به بازار خواهد بود. در نمایشگاه مجازی هر فردی در هر کجای جهان می تواند به امکانات ارائه شده، دسترسی پیدا کند، منوط به آنکه در جریان برگزاری آن قرار بگیرد.
عضو اتاق مشترک ایران و عراق با اعلام آمادگی این اتاق برای ارائه اطلاعات برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران به طرف عراقی اعلام نمود: معرفی توانمندی شرکت های ایرانی به تجار عراقی در نمایشگاه مجازی با آگاهی و اطلاع رسانی ممکن خواهد بود و به دلیل اینکه تجارت ایران با کشورهای همسایه با شرایط سهل تری در حال اجرا است می توان از این فرصت استفاده کرد.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران درباره تخفیف های ارائه شده برای حضور تجار و فعالان مالی در نمایشگاه مجازی نیز گفت: این تخفیف ها اگرچه مشوق است اما مشخص نماینده نهایی نیست و اگر تاجر، فعال مالی و یا هر تولیدنماینده ای فرصت برگزاری نمایشگاه را برای خود و بازار محصولات تولیدی مغتنم بداند از برگزاری آن استقبال خواهد نمود.
فروتن با اشاره به تنگ تر شدن صحنه رقابت میان کشورها در کسب بازار تأکید کرد: اتاق ایران، اتاق های مشترک بازرگانی و اتاق های استانی می توانند در جریان برگزاری نمایشگاه مجازی که روزهای پنجم تا بیستم اسفند برگزار می گردد با جذب حداکثری اعضای خود و فعالان مالی، بیش ترین بهره را از موقعیت پیش رو ببرند. حضور در بازار با توجه به شرایط کنونی بسیار پیچیده تر و سخت تر از گذشته شده و ضروری است از انواع ابزارها و تکنیک های موجود در راستای ارتقای سطح مناسبات تجاری در جهان استفاده کرد.
منبع: اتاق بازرگانی ایران