کرونا مرزهای ساحل عاج، بورکینافاسو و کوبا را بست

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، کشورهای ساحل عاج، بورکینافاسو و کوبا به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا مرزهای خود را بستند. سوریه هم ورود بازدیدکنندگان خارجی را ممنوع نموده است.

کرونا مرزهای ساحل عاج، بورکینافاسو و کوبا را بست

به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزرای دفاع و امنیت ساحل عاج در بیانیه اظهار داشتند پس از ارزیابی شیوع ویروس کرونا در دنیا و برای مبارزه علیه گسترش بیماری، دولت این کشور تصمیم گرفته است تا از نیمه شب یکشنبه مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به رفت و آمد اشخاص ببندد.

ساحل عاج که تا آدینه آمار 14 مبتلا را ثبت نموده است، در این بیانیه همچنین اظهار داشت تردد کالا ممنوع نخواهد بود و مسیرهای بشردوستانه و امنیتی باز خواهند شد تا به نیازهای خاص مدیریت این بیماری همه گیر رسیدگی گردد.

در بورکینافاسو نیز که روز چهارشنبه گذشته اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور فوت کرد و تعداد 40 مبتلا ثبت شده است، رئیس جمهوری این کشور در اظهاراتی تلویزیونی اظهار داشت از شنبه تمامی مرزهای زمینی و هوایی بسته و آتش بس برقرار خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد که فرودگاه های واگادوگو و بوبو دیالاسو به پروازهای خارجی بسته خواهند بود و فقط برای پروازهای داخلی، نظامی و ترابری فعالیت خواهند کرد.

در کشور کوبا نیز که آمار مبتلایان 21 تن ثبت شده و یک تن که یک گردشگر ایتالیایی بود جان خود را به دلیل ویروس کرونا از دست داده است، رئیس جمهوری کوبا با اعلام بسته بودن مرزها، تاکید نمود که فقط کوبایی هایی که قصد ورود به این کشور را دارند می توانند بازگردند اما برای دو هفته باید در قرنطینه باشند.

سوریه نیز ورود بازدیدکنندگان خارجی را ممنوع نموده است. تا کنون گزارشی در باره شیوع ویروس کرونا در سوریه منتشر نشده است اما با توجه به بحران انسانی این کشور، سوریه از جمله کشورهایی است که احتمال ابتلا در آن بالاست.

سنگاپور گفته است دو تن در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. این اولین تلفات سنگاپور به دنبال شیوع ویروس کرونا است. این دو بیمار سابقه بیماری های زمینه ای داشتند.

در تایلند میزان ابتلا به ویروس کرونا هم جهش چشمگیری داشته است. با ابتلای 90 تن دیگر شمار مبتلایان به 411 تن رسیده است.

فرایند نزولی تعداد مبتلایان در کره جنوبی هم همچنان ادامه دارد.

در هند، که پس از چین پرجمعیت ترین کشور دنیاست، ایالت تامیل نادو در جنوب، مرزهای خود را به روی مردم ایالت های مجاور بسته است. همچنین اجازه ورود به ایالت های کرالا، کارناتاکا و اندراپرادش داده نمی گردد. قرار است این محدودیت ها حداقل تا انتها ماه برقرار باشند. هند می گوید 223 مورد ابتلا به کرونا در این کشور وجود دارد.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "کرونا مرزهای ساحل عاج، بورکینافاسو و کوبا را بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا مرزهای ساحل عاج، بورکینافاسو و کوبا را بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید