کشف یک سکه طلای بیزانسی در نروژ با استفاده از دستگاه فلزیاب

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های منتشر شده، کشف یک سکه طلای بیزانسی در نروژ با استفاده از دستگاه فلزیاب صورت گرفت.

کشف یک سکه طلای بیزانسی در نروژ با استفاده از دستگاه فلزیاب

فردی که در کوهستانهای جنوب نروژ مشغول کاوش بود، یک سکه طلا به قدمت 1000 سال منقش به چهره مسیح را کشف کرد.

این نوع سکه کوچک نخستین بار در سال 960 میلادی فراوری شد. در یک سمت سکه تصویر مسیح در حالی که انجیل در دست دارد، دیده می گردد و در سمت دیگر تصویری از باسیل دوم و کنستانتین هفتم دو برادر که بر امپراتوری بیزانس حکومت کردند، نقش بسته است.

بخش غربی امپراتوری روم در سال 476 میلادی سقوط کرد، این در حالی است که امپراتوری بیزانس یا امپراتوری روم شرقی تا 1000 سال دیگر پابرجا ماند.

باستان شناسان با توجه به سه خطی که دور سکه ایجاد شده است، معتقدند این سکه در حوالی 977 میلادی تا 1025 میلادی، یعنی در دوران حکومت باسیل دوم و کنستانتین هفتم ضرب شده است.

روی این سکه بعلاوه دو عبارت وجود دارد که یکی از آنها به لاتین و به معنای عیسی مسیح، پادشاه کسانی که حکومت می نمایند و دیگری به یونانی و به معنای باسیل و کنستانتین، امپراتوران روم است.

البته محققان هنوز به این نتیجه نرسیده اند که این سکه چطور از کوهستان سر درآورده است، با این حال این فرضیه را مطرح نموده اند که شاید این سکه به هارالد هاردرادا تعلق داشته باشد که در فاصله 1045 تا 1066 میلادی پادشاه نروژ بود. هارالد هاردرادا که با نام هارالد سوم نیز شناخته می گردد، پیش از اینکه به تاج و تخت برسد به عنوان محافظ امپراتور بیزانس فعالیت می کرد. بعلاوه این احتمال وجود دارد که از این سکه به عنوان هدیه برای ازدواج هارالد سوم با دختر شاهزاده یاروسلاو از کی یف استفاده شده باشد.

باستان شناسان قصد دارند در سال 2024 به محوطه ای از کوهستانی که این سکه تاریخی در آن کشف شده بازگردند و کاوش های بیشتری انجام دهند.

منبع: همگردی

به "کشف یک سکه طلای بیزانسی در نروژ با استفاده از دستگاه فلزیاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک سکه طلای بیزانسی در نروژ با استفاده از دستگاه فلزیاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید