کپسول زمانی که از دل برترین دانشگاه دنیا عایدی!

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، موسسه فناوری ماساچوست همواره به عنوان برترین دانشگاه برای مهندسان و انفورماتیکان معروفیت جهانی داشته است. حتی در روز های اولیه ای که فناوری چندان توسعه نیافته بود، آن ها با اختراعات بزرگی همراه شدند که می توان گفت که امروز را متحول نموده است.

کپسول زمانی که از دل برترین دانشگاه دنیا عایدی!

با این حال، بعضی از دانش آموزان به آینده فکر می کردند، بیشتر از آن چیزی که همه ما فکر می کنیم، به طور دقیق تر در حدود 1000 سال آینده.

در طول دهه های 1950 و 1960، MIT رویدادهای مهمی داشت که از جهاتی آموزش پیش از معاصر را بازتعریف کرد و باعث شد زنان از فرصت های مشابه مردان در آموزش عالی برخوردار شوند. آنها واقعاً می دانستند که آموزش تنها راهی است که یک فرد تکامل می یابد و واقعاً توانایی های خود را تعریف می نماید که می توان از آن برای تکامل فناوری و بعلاوه تکامل انسانی استفاده کرد. به همین علت است که گذاشتن چیزی برای نسل های آینده بسیار مهم است.

کپسول زمانی که در تصویر اول ارائه شده است در سال 2015 به اشتباه در حین کار برای راه اندازی آزمایشگاه تازه فناوری نانو کشف شد. ظاهراً این کپسول زمانی به وسیله رئیس جمهور جیمز آر کیلیان جونیور و استاد مهندسی برق هارولد داک ادگرتون در سال 1957 با این برچسب دفن شد: لطفا تا سال 2957 باز نکنید.

به گفته MIT، کپسول زمان نامه ای از رئیس جمهور کیلیان جونیور در خود دارد که در آن اشیاء داخل کپسول زمان را به تفصیل شرح می دهد. کپسول زمان شامل اسنادی از تئوری های علمی مختلف و سایر ابزارهای تکنولوژیکی از سال 1957 بود. بعلاوه شامل بعضی از روزنامه های معروف آن موقع بود که نشان دهنده مهم ترین امور جاری دهه 1950 بودند. قرار بود این اشیاء برای تمدنی بسیار دور و بسیار تکامل یافته از آینده حفظ شوند تا نسل آنها (و بعلاوه ما) به نحوی به یادگار بماند.

یکی از موارد جالب توجه چیزی به نام کرایوترون بود. در نامه ای که به وسیله پرزیدنت کیلیان جونیور نوشته شده است، به عنوان یک دستگاه الکترونیکی ناشناخته تعریف شده است که در دهه 1950 به وسیله دادلی آلن باک از MIT اختراع شد و در آن موقع در پی پیشی گرفتن از ترانزیستور به عنوان آینده رایانه ها بود.

کپسول زمان MIT متعلق به سال 1957 نوعی طراحی مشابه با کپسول زمانی دارد که در سال 1939 در جریان نمایشگاه دنیای نیویورک مدفون شد و قرار بود در 5000 سال آینده افتتاح گردد. این طرح نمایانگر یک شیشه بادوام است که مخصوصاً برای چنین خواب طولانی در قالب یک کپسول ساخته شده است.

گفته می گردد که MIT کپسول را مهر و موم نموده و آن را در مکان دیگری دفن نموده است، در حالی که هنوز در محوطه دانشگاه MIT به جای مانده است. آنها بعلاوه اظهار داشتند که مطمئن خواهند شد که از کپسول زمان نگه می دارند تا به طور تصادفی چیزی روی آن ساخته نشوند، حتی اگر به گونه ای باشد که به کپسول زمان پناهگاه بسیار بهتری برای ماندگاری آن تا سال 2957 ارائه دهد. فقط خدا می داند که آینده چه خواهد نمود، اما امیدواریم که بشریت تا سال 2957 یا پس از آن دنیا را به سرانجام نرساند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: فرادید

به "کپسول زمانی که از دل برترین دانشگاه دنیا عایدی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کپسول زمانی که از دل برترین دانشگاه دنیا عایدی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید