اردوغان: اتحادیه اروپا کوته بینی را کنار بگذارد

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، رئیس جمهور ترکیه گفت، اتحادیه اروپا باید در سال تازه میلادی کوته بینی را کنار بگذارد و کشورهای عضو این اتحادیه نباید به نام همبستگی روابط با ترکیه را تخریب کنند.

اردوغان: اتحادیه اروپا کوته بینی را کنار بگذارد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ شخصی اسماعیل، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه نقدها تند خود علیه اتحادیه اروپا را تکرار کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، اردوغان گفت در سال نو میلادی اتحادیه اروپا باید کوته بینی را کنار گذاشته و در راستای بهبود روابط با ترکیه گام بردارد.

رئیس جمهور ترکیه در نشست سالانه با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا افزود، روابط بین ترکیه و کشورهای اروپایی به واسطه پنهان شدن آن ها پشت مستمسکی به نام همبستگی با بلوک اتحادیه اروپا تخریب شده است.

او از کشورهای اروپایی درخواست کرد خلاف چنین رویکردی حرکت کنند و گفت برخی از کشورهای عضو این اتحادیه باید رویکرد حل مسائل خود با ترکیه از طریق مجرای اتحادیه اروپا را کنار بگذارند.

اردوغان افزود: ترکیه در جهت روابط دیپلماتیک و گفت وگو با اتحادیه اروپا تلاش کرده و علاوه بر دیدارها و گفت وگوها در سطوح بالا، در گفت وگوهای مختلفی در زمینه تغییرات اقلیمی، امنیتی، مهاجرتی و حوزه سلامت مشارکت داشته است اما در عوض اروپایی ها از تاکتیک مانع تراشی در برابر ترکیه استفاده کرده اند.

رئیس جمهور ترکیه گفت، کشورش در زمینه زنجیره های تأمین، پناهجویان، مسائل دفاعی، دیگرهراسی، اسلام هراسی و سلامت و حوزه انرژی به مذاکره با اروپایی ها ادامه خواهد داد.

در حال حاضر روابط ترکیه و اتحادیه اروپا بر سر مسائلی مانند بحران پناهجویان، منازعات آنکارا و آتن بر سر استخراج نفت و گاز از مدیترانه و خرید سامانه اس-400 روسیه از سوی ترکیه به تیرگی گراییده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "اردوغان: اتحادیه اروپا کوته بینی را کنار بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: اتحادیه اروپا کوته بینی را کنار بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید