از مشهورترین بناهای استانبول تا رستوران های کیش

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، در ادامه مطلب گردآوری شده توسط سایت تور لحظه آخری سفر باتو در خصوص دو شهر محبوب گردشگران را بخوانید.

از مشهورترین بناهای استانبول تا رستوران های کیش

کاخ عادله سلطان

به هر گوشه از این شهر شگفت انگیز که قدم بگذارید ، با آثار تاریخی حیرت آوری روبرو می شوید که با معماری منحصر بفرد چشم ها را به سوی خود خیره می نماید.

یکی از این بناها کاخ باشکوه و زیبای عادله سلطان نام دارد که در بخش آسیایی شهر و در نزدیکی تنگه بسفر واقع شده است.

این کاخ همانطور که از نام آن پیداست ، محل اقامت تابستانی عادله سلطان (دختر سلطان محمود دوم) بوده و حدود صد و پنجاه سال قدمت دارد .

کاخ عادله سلطان در سال 1861 میلادی توسط معمار مشهور سرکیس بالیان ساخته شد . دور تا دور این بنا را باغی زیبا در بر گرفته که قدم زدن در آن بسیار لذت بخش خواهد بود . لازم به ذکر است عادله سلطان پس از مرگ همسر و فرزندان خود تمام دارایی اش را وقف امور خیریه نمود و در سال 1916 میلادی این بنا به خوابگاه دخترانه تبدیل گشت اما هفتاد سال بعد ، این کاخ در پی وقوع آتش سوزی آسیب دید و مدتی بعد مورد بازسازی نهاده شد. هم اکنون بعضی از جشن ها و مراسم های مختلف در این بنا برگزار می شود .

کاخ بیلربیی

این کاخ باشکوه و زیبا در تور ترکیه نیز همانند بسیاری از کاخ های عثمانیان به دست معمار مشهور ، سرکیس بالیان ساخته شده و قرن ها به عنوان اقامتگاه تابستانی ، سلاطین عثمانی مورد استفاده قرار می گرفت . کاخ بیلربی در سال 1829 میلادی و به دستور سلطان محمود اول ساخته شد اما بیست سال بعد از اتمام ساخت آن بر اثر وقوع آتش سوزی ویران شد . اما معمار آن دوباره دست به کار شد و این بنا را بازسازی و باز سازی نمود. کاخ بیلربی در سال 1861 میلادی به شکل اولیه خود در آمد و هم اکنون به عنوان یکی از معروف ترین موزه های شهر مشغول به فعالیت است .

جالب است بدانید این کاخ یک ورودی از سمت دریا دارد و بازدید کنندگان می توانستند با استفاده از قایق وارد آن شوند که امروزه ورود به داخل آن از راه دریا امکان پذیر نیست ، اما قایق سواری در اطراف آن و تماشای منظره بیرونی قصر تجربه ای بسیار جالب و تماشایی خواهد بود .

کاخ چراغان کمپینسکی

این بنا از دیگر شاهکارهای معمار مشهور ، سرکیس بالیان است که در منطقه بشیکتاش و در امتداد تنگه بسفر قرار گرفته است. کاخ چراغان در اواخر حکومت عثمانیان و در سال 1871 میلادی به دستور سلطان عبدالعزیز ساخته شد . اما همانند دو کاخ پیشین دچار آتش سوزی شد و بخش عمده ای از ساختمان ویران گشت اما دوباره مورد بازسازی نهاده شد.

کاخ چراغان امروزه به یک هتل پنج ستاره تبدیل شده که البته اقامت در این هتل هزینه بسیار بالایی دارد و حدودا برای هر شب اقامت ، بیش از چند صد یورو هزینه در بر خواهد داشت.

همچنین در این عمارت چندین کافه و رستوران بسیار لوکس نیز وجود دارد ، پس میتوانید ضمن بازدید از آن که صرف خود را در تور استانبول مهمان یک وعده خوراک لذیذ کنید.

رستوران های کیش

- رستوران توتی فروتی

رستوران معروف و خوب توتی فروتی در کنار ساحل و در نزدیکی اسکله تفریحی کیش نهاده شده و فعالیت خود را از سال 1384 شروع نموده است . این رستوران هزار و چهارصد متر مربع وسعت دارد و همواره جای خالی برای مشتریان وجود دارد .

منوی غذای آن بسیار متنوع بوده و شامل انواع خوراک های ایرانی ، فرنگی ، دریایی و فست فودهاست . مهمانان این رستوران میتوانند غذای خود را بر روی پشت بام آن صرف نموده و همزمان از چشم انداز زیبای اطراف لذت ببرند. در این رستوران نیز موسیقی زنده برقرار بوده و لحظات شادی را برایتان رقم خواهد زد . همچنین توی فروتی دارای منوی کافی شاپ نیز هست که شامل انواع بستنی و نوشیدنی های سرو گرم است . باید اضافه کرد رستوران توتی فروتی در نزدیکی اسکله تفریحی کیش قرار گرفته است و در اطراف آن جاذبه های تفریحی متنوعی به چشم می خورد .

رستوران فودلند

در ادامه سفر باتو را با یکی دیگر از رستوران های خوب جزیره در تور کیش آشنا می کنیم که منوی متنوع آن شامل خوراک های متنوعی است. فودلند یکی از پر طرفدارترین ها ست که در امتداد ساحل مرجان ها واقع شده و بیش از ده سال از تاسیس آن می گذرد . فود لند بیش از دو هزار متر مربع وسعت دارد و از سه سالن مجرا تشکیل شده که هر یک از دکوراسیون خاصی دارد و هانطور که گفتیم منویی متنوع داشته تا جاییکه در این مجموعه بیش از یکصد نوع غذا و دسر به بهترین شکل طبخ و سرو می شود .

رستوران رویال استار

این رستوران نیز دارای محیطی شیک و زیبا است و صرف غذا در آن بسیار رمانتیک و رویایی خواهد بود . این رستوران نیز منویی متنوعی دارد و شامل انواع خوراک های اصیل ایرانی و خوراک های متنوع بین المللی است .

رستوران رویال استار فعالیت خود را از سال 1391 شروع نموده و هم اکنون در زمره بهترین رستوران های جزیره کیش قرار گرفته است .

بیشتر بخوانید:

پارک دلفین کیش جاذبه ای زیبا در تور کیش سفر باتو

رستوران میرمهنا

در نهایت به معرفی رستوران نسبتا قدیمی میرمهنا می پردازیم . این مجموعه در امتداد ساحل واقع شده و با وجود منویی متنوع و کیفیت خوب خوراک ها به شهرت رسیده است . رستوران میر مهنا نیز دارای موسیقی زنده بوده و لحظات خوشی را برایتان رقم می زند . در این رستوران طمع خوب انواع غذاهای دریایی و کباب ها را تجربه خواهید نمود . البته بهتر است بدانید قیمت خوراک های این رستوران نسبتا بالا است.

منبع: جام جم آنلاین

به "از مشهورترین بناهای استانبول تا رستوران های کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مشهورترین بناهای استانبول تا رستوران های کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید