تغییر رنگ البسه پاکبانان مشهدی از نارنجی به فیروزه ای

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از توزیع لباس های طرح تازه و فیروزه ای رنگ، میان 6000 نفر از پاکبانان مشهدی در آستانه نوروز 1401 اطلاع داد.

تغییر رنگ البسه پاکبانان مشهدی از نارنجی به فیروزه ای

علی نجفی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به درخواست پاکبانان از ابتدای امسال پس از انجام پژوهش های مختلف و تحقیقات تخصصی در حوزه طراحی لباس های کار در محیط های شهری و همسوسازی این طراحی ها با فرهنگ و رسوم محلی، پس از چند نوبت طراحی و بازبینی طرح های لباس نو به وسیله متخصصین این حوزه و با نظرسنجی انجام شده در میان پاکبانان مشهدی طرح نهایی البسه پاکبانان نهایی شد و در آستانه بهار 1401 در اختیار این عزیزان نهاده شد.

وی ادامه داد: بر اساس آنالیز های انجام شده یکی از دغدغه های اصلی پاکبانان، رنگ و فرم لباس های کار آنان بود که در بعضی موارد از نظر اجتماعی و روانشناسی نسبت به رنگ نارنجی اعلام نارضایتی داشتند که پس از آنالیز های تخصصی و دریافت نظرات پاکبانان پرتلاش مشهد، رنگ لباس این عزیزان به رنگ فیروزه ای به عنوان رنگی برگرفته از نقوش و طرح های اسلیمی عایدی.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، نجفی اظهار داشت: با توجه به رضایت عمومی پاکبانان از لباس های نو، رنگ فیروزه ای برای اولین بار در کشور به عنوان نماد نیروهای خدمات شهری مشهدالرضا(ع) انتخاب شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تغییر رنگ البسه پاکبانان مشهدی از نارنجی به فیروزه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر رنگ البسه پاکبانان مشهدی از نارنجی به فیروزه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید