عشایر شاهسون اردبیل صاحب موزه می شوند

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده و گزارش های بدست رسیده، عشایر شاهسون اردبیل صاحب موزه می شوند.

عشایر شاهسون اردبیل صاحب موزه می شوند

نادر فلاحی در جلسه هماهنگی افتتاح موزه عشایر اردبیل اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته موزه عشایر استان در گرمی به بهره برداری رسیده و برای بازدید عموم مهیا می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اهداف راه اندازی موزه عشایر استان اعلام کرد: این موزه و نمایشگاه دائمی با هدف ایجاد فضایی برای معرفی جاذبه ها، سبک زندگی، آیین ها و فرهنگ زندگی جامعه عشایر شاهسون راه اندازی می گردد.

او معرفی شهدای عشایر، آیین ها و رسومی همانند عروسی و عزاداری و طایفه ها و تیره های عشایر را از جمله بخش های این موزه برشمرد و گفت: مطالعات در این زمینه انجام و با جمع آوری مستندات لازم کوشش شده تا ظرفیت ها و آیین های عشایر در این موزه به نحوی شایسته به نمایش در بیاید.

فلاحی ادامه داد: تمام مولفه های مربوط به آداب، آیین، رسوم، سبک زندگی و نقش جامعه عشایری در فرهنگ و اقتصاد منطقه و نیز معرفی نقش آنها در مرزبانی و حراست از کشور در این موزه ارائه می گردد تا علاقمندان و بازدیدنمایندگان در این زمینه آگاهی لازم را کسب نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه نمود: این موزه نقش اساسی در معرفی جامعه عشایر استان بویژه برای گردشگران به منطقه خواهد داشت می تواند زمینه ساز احیای آداب و رسوم و نیز رونق تولیدات عشایر گردد.

منبع: همگردی

به "عشایر شاهسون اردبیل صاحب موزه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عشایر شاهسون اردبیل صاحب موزه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید