چاپ کتاب گردشگری تبلیغاتی به زبان خارجی می تواند احیاگر صنعت گردشگری ایران باشد

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، خبرنگاران/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، چاپ کتاب گردشگری تبلیغاتی به زبان خارجی می تواند احیاگر صنعت گردشگری ایران باشد.

چاپ کتاب گردشگری تبلیغاتی به زبان خارجی می تواند احیاگر صنعت گردشگری ایران باشد

زمانی که صحبت از سفر می گردد، نقشه های نمایش راه ها، اطلاعات جامعی ازجهت را در اختیار ما قرار می دهند. این نقشه ها نقطه به نقطه جهت مانند جایگاه های پمپ بنزین، مراکز اقامتی و ... را از نظر مسافت معین می نمایند. حالا نه فقط نقشه ها، بلکه کتابهایی که نقاط گردشگری را معین می نمایند، می توانند هدایت برای گردشگران و نقطه جذب آنها به سمت منطقه ها گردشگرپذیر باشد. چاپ کتاب در زمینه گردشگری فرهنگی و تبلیغاتی به زبان خارجی می تواند عنصر مفید و مثبتی در احیای فرهنگ ایران و گردشگری باشد.

مرتضی خاکسار، کارشناس گردشگری در این راستا بیان نمود که کشور ایران، با خیلی از کشور های جهان پیوندی مستحکم دارد. کشورهایی مانند تاجیکستان ارمنستان و گرجستان از جمله کشور هایی هستند که مشترکات فرهنگی با ایران دارند. چاپ کتاب در زمینه گردشگری ایران به زبان رسمی کشورهای خارجی می تواند زمینه ساز خوبی برای ویزا اقتصاد گردشگری و تسهیل گردشگری باشد. بعلاوه فراوری کتاب ها به صورت دیجیتالی و الکترونیکی می توانند تاثیر مثبتی روی بازار گردشگری داشته باشد.

وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، یاری گر ناشران حوزه گردشگری نوین

خاکسار با اشاره به یاری های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به ناشران بیان نمود که ناشران کتاب در حوزه گردشگری نوین می توانند با مراجعه به وزارت گردشگری از این وزارتخانه یاری بگیرند. کارشناسان رسمی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری جوابگوی سوالات این افراد بوده و در زمینه معرفی به ناشران یاری خواهند کرد.

به گفته او، این اتفاق به شکل رسمی در دو سال اخیر فعال شده است. قطعا با تشکیل وزارتخانه میراث و گردشگری و با توجه به اینکه به وزارتخانه بودجه از جانب مجلس تعلق میگیرد، انتظارات ما از حوزه بالاتر می رود.

نشر کتاب های گردشگری، آهسته اما با کیفیت

به گفته او، از زمان تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری از 100% استاندارد معمولی توسعه فعالیت های فرهنگی، نشر این گونه کتاب ها روی موضوع 20 الی 30 درصد قرار گرفته است. این کتاب ها شامل حوزه های فرهنگ، اقلیم، آداب و رسوم و سنن کشور ایران است.

وی با اشاره به اینکه این آمار شاید از نظر کمیت مورد توجه نباشد بیان نمود که اگر ما در این حوزه آهسته حرکت نموده و با توجه به شاخص های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در حوزه معرفی ایران فعالیت کنیم، قطعا کارایی بیشتری نسبت به فعالیت بدون مطالعه و به صورت هجمه ای خواهد داشت.

به گفته او، حجم چاپ کتاب از نظر کیفیت محتوایی، کارسازتر از چاپ کتاب آمار بالا از نظر کمیت است. قطعا اگر احتیاج و جنبه محتوایی یک کتاب را در نظر بگیریم، تاثیر بسیار مثبتی بر عایدی اقتصاد گردشگری خواهد داشت.

اخیرا، از کتابچه تبلیغاتی 10 علت سفر به ایران به زبان رومانیایی در بخارست رونمایی شد.

منبع: همگردی

به "چاپ کتاب گردشگری تبلیغاتی به زبان خارجی می تواند احیاگر صنعت گردشگری ایران باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ کتاب گردشگری تبلیغاتی به زبان خارجی می تواند احیاگر صنعت گردشگری ایران باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید