مرکز گلگشت هوشمند آبیاری می گردد

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، برای اولین بار سیستم آبیاری بر مبنای سنجش رطوبت در باغچه های مرکز آموزش گل و گیاه گلگشت منطقه2 اجرایی شد.

مرکز گلگشت هوشمند آبیاری می گردد

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، سرپرست معاونت خدمات شهری و فضای سبز شهرداری منطقه2 گفت: مرکز آموزش و پرورش گلگشت در وسعت 800 مترمربع برای حصور علاقه مندان به گل و گیاه ساخته شده است و در ان 2 باغچه وجود دارد که تعداد کرت هایش به60 می رسد.

علی اصغر طاهری درباره آماده سازی کرت ها اضافه نمود: برای جلوگیری از هدررفت آب و مصرف بهینه آن برای اولین بار از سیستم آبیاری هوشمند برمبنای سنجش رطوبت و کنترل از راه دور استفاده شده است.

او ادامه داد: قبلا سنجش رطوبت به وسیله گوشی همراه قابل کنترل بود اما سیستم اجرا شده در مرکز گلگشت تفاوت زیادی دارد، چون با نصب سنسورهایی سنجش رطوبت و دما از 2 طریق اتوماتیک و اپراتور مصرف آب بهینه می گردد.

طاهری گفت: این سیستم آبیاری به وسیله گروهی از فعالان در زمینه هوش مصنوعی طراحی شده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری و فصای سبز شهرداری منطقه2 تأکید کرد: مرکز گلگشت شامل 2مزرعه گیاهان دارویی و سبزیکاری است و با هدف آموزش و پرورش علاقه مندان به گل و گیاه راه اندازی شده است.این مرکز در خیابان سرو غربی، انتهای خیابان گلگشت واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "مرکز گلگشت هوشمند آبیاری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز گلگشت هوشمند آبیاری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید