مس افکت بعدی مثل سه گانه اصلی روی موتورپایه آنریل انجین ساخته خواهد شد

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، شرکت الکترونیک آرتز مدت هاست از موتور بازی سازی فراست بایت (Frosbite) برای فراوری آثار متنوع خود استفاده می نماید. بازی های متنوعی مانند فیفا و بتلفیلد، به وسیله همین موتور با قابلیت تخریب پذیری بالا ساخته می شوند و به نظر می رسد که این فرایند با ساخت شماره نو از مجموعه مس افکت تغییر پیدا می نماید. استودیو بایوور(BioWare) به طور جدی در حال آنالیز ساخت مس افکت نو به وسیله موتور بازی سازی آنریل است که تازه ترین نسخه از آن، موردتوجه توسعه دهندگان زیادی قرار گرفته است.

مس افکت بعدی مثل سه گانه اصلی روی موتورپایه آنریل انجین ساخته خواهد شد

بر اساس آگهی استخدامی منتشر شده به وسیله الکترونیک آرتز، این بازی ساز آمریکایی در پی یک کارگردان فنی به منظور ساخت مس افکت 5 است. اخیراً بازسازی سه گانه اولیه با حمایت هواداران روبرو گردد و توانست امتیازهای خوبی از سوی منتقدان هم دریافت کند، ساخت دنباله بازی با توجه به حمایت صورت گرفته، منطقی است و این دقیقاً کاری است که بایوور در پی انجام آن است. اگر نگاهی به اطلاعات موجود در آگهی استخدامی بیندازیم، خواهیم دید که آن ها نیازمند کارگردانی آشنا با موتور بازی سازی آنریل هستند.

منابع متعددی، ساخت دنباله مس افکت را تائید نموده اند و از آنجایی که بازی در مرحله ایده پردازی است و تمامی گزینه ها روی میز قرار دارند، واضح است که تغییرات رادیکال از نظر فنی هم در دستور کار استودیو قرار گرفته است. به نظر می رسد که موتور بازی سازی فراست بایت بالاخره کنار گذاشته می گردد و استفاده از موتور آنریل انجین 5 که دارای توانایی های گرافیکی و فنی منحصر به فردی است، در دستور کار قرار گرفته است.

جالب است بدانید که استودیو بایوور، سه گانه اولیه را به وسیله موتور آنریل انجین فراوری کرد و آن موقع از باندل ها و ابزارهای مخصوص شرکت اپیک گیمز استفاده شد. این فرایند با ساخت بازی مس افکت: آندرومدا تغییر پیدا کرد و استودیو از موتور فراست بایت بهره برد که فضای بازی را هم کاملاً تغییر داد. این موتور بازی سازی به وسیله عناوین مختلفی مانند بتلفیلد استفاده می گردد و چند سالی است که مجموعه بازی فیفا هم از آن بهره می برد، اما به نظر می رسد که بایوور از آن رضایت نداشته و در پی بازگشت به آنریل انجین است.

دیگر بازی استودیو BioWare که از موتور بازی سازی فراست بایت استفاده می کرد، آنتم بود که شکستی جدی برای این استودیو الکترونیک آرتز به شمار میرود و پشتیبانی از بازی هم به طور رسمی رها شد. موتور فراست بایت تأثیر بزرگی روی حس و حال بازی گذاشته بود و شخصیت های این اثر آنلاین را کاملاً بی جان و بی حرکت نشان می داد. این در حالی است که شخصیت های سه گانه مس افکت، بسیار جاندار و پویا بودند. الکترونیک آرتز، استفاده از موتور فراست بایت را به تمامی استودیوهای تحت مالکیتش پیشنهاد می نماید و علت آن هم، کاهش هزینه های ساخت بازی است و دیگر لازم نیست که قراردادهای رسمی با شرکت اپیک گیمز بسته گردد و کمپانی دیگری وارد عمل گردد.

ساخت مس افکت تازه به وسیله آنریل انجین، خبر خوبی برای هواداران این مجموعه است که مدت هاست منتظر ساخت شماره تازه هستند. در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در خصوص مس افکت 5 منتشر نشده و منتظر خبرهای رسمی هستیم.

منبع: VentureBeat

منبع: دیجیکالا مگ

به "مس افکت بعدی مثل سه گانه اصلی روی موتورپایه آنریل انجین ساخته خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مس افکت بعدی مثل سه گانه اصلی روی موتورپایه آنریل انجین ساخته خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید