هشدار پلوسی درباره نپذیرفتن نتایج انتخابات از سوی ترامپ

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، ایرنا نوشت: با توجه به نظر سنجی ها و تجزیه و تحلیل های انجام شده در باره انتخابات 2020 آمریکا و سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در شبکه تلویزیونی فاکس نیوز مبنی بر پذیرش احتمال پیروزی جو بایدن در رای گیری، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان نسبت به پیامدهای باخت ترامپ هشدار داد.

هشدار پلوسی درباره نپذیرفتن نتایج انتخابات از سوی ترامپ

تارنمای خبری هیل (The Hill) روز آدینه، نوشت: پلوسی با پیش بینی این رخداد که ترامپ ممکن است نتایج انتخابات پیش روی آمریکا مبنی بر باخت خود را بپذیرد، تاکید نمود: باید مراقب پیامدهای شکست او بود و خود را برای همه چیز آماده کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پنجم تیر ماه به روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گفت که معتقد است ترامپ در صورت باخت به جو بایدن معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین، نتایج انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (13 آبان ماه 1399) را بپذیرد، اما اضافه کرد؛ دموکرات ها باید خود را برای هر حادثه ای آماده نمایند.

پلوسی در این مصاحبه گفت: بهترین وضع برای برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری، به دست آوردن پیروزی با آرای بسیار بالاست که اعتراض به نتایج آن سخت باشد.

هیل درخصوص این مصاحبه نوشت: پلوسی در عین حال احتمال اینکه دموکرات ها با شرایطی روبرو شوند که رئیس جمهوری کنونی حاضر به ترک کاخ سفید نگردد، را به طور یقین رد نکرد.

پلوسی اضافه کرد: در صورت باخت ترامپ به بایدن؛ بهترین حالت این است که خود را برای بدترین شرایط ممکن آماده کنیم.

تارنمای این رسانه آمریکایی اضافه کرد: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حالی نسبت به عواقب شکست ترامپ درانتخابات پیش رو هشدار می دهد که بایدن چندی پیش در برنامه تلویزیونی شبانگاهی دیلی شو (The Daily Show) در خصوص احتمال این که ترامپ در صورت باخت درانتخابات 2020؛ حاضر به ترک کاخ سفید نگردد، گفته بود: در صورت وقوع چنین امری، آنگاه افسران ارتش وی را به بیرون از کاخ سفید راهنمایی خواهند کرد.

ترامپ احتمال شکست در انتخابات را پیشی بینی کرد

حدس درباره پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا و اوضاع مالی این کشور، با تردید روبرو شده است، وی روز گذشته (5 تیر ماه) درمصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: بایدن می رود تا رئیس جمهوری شما گردد.

در حالی که تنها پنج ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا زمان باقی مانده است، آنالیز های اولیه توسط مراکز نظرسنجی و موسسات مطالعاتی آمریکا حکایت از آن دارد که بایدن در انتخابات آینده، با احتمال کسب حداقل 248 رای الکترال بر ترامپ که شانس بدست آوردن تنها 204 رای الکترال را دارد، پیروز خواهد شد.

شبکه خبری سی ان ان نیز روز چهارم تیر ماه با پرداختن به نقشه ایالت های آمریکا که کسب آرای الکترال در آنها در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو مشخص نماینده نامزد پیروز است، در گزارشی مطرح نمود: تجزیه و تحلیل ها حاکی از آن دارد که ترامپ شانس چندانی برای کسب حد نصاب 270 آرای الکترال در انتخابات 2020 آمریکا را ندارد و این چشم انداز برای وی کاملا کم فروغ است.

نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا باید از مجموع 538 آرای الکترال، حدنصاب 270 آرا را به دست آوردند تا در این انتخابات برنده اعلام شوند.

هر ایالت از آمریکا به همان تعداد نمایندگانی که در کنگره آمریکا دارند، آرای الکترال یا مجمع گزینشگران در اختیار دارد. در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هر نامزدی که بتواند بیشترین آرای مردمی در هر ایالت را به دست آورد، آرای الکترال آن ایالت را به خود اختصاص می دهد.

تا به امروز بیشتر نظرسنجی های موسسات و رسانه های مختلف آمریکا، از رجحان بایدن بر رقیب جمهوری خواه خود خبر می دهند. نظرسنجی اخیر موسسه افکارسنجی هریس و هاروارد کپس، نشان داد که اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همین امروز برگزار گردد، 56 درصد رأی دهندگان به بایدن نامزد حزب دمکرات رأی خواهند داد.

انتخابات 2020 که پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده خواهد بود، قرار است سوم نوامبر (13 آبان 1399) برگزار گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "هشدار پلوسی درباره نپذیرفتن نتایج انتخابات از سوی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلوسی درباره نپذیرفتن نتایج انتخابات از سوی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید