واکنش روحانی به تحریم بانک های ایران

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، رئیس جمهور در تبادل نظر با رئیس بانک مرکزی گفت: آمریکایی ها با این نوع اقدامات ضدانسانی و حقوق بشری نمی توانند مقاومت ملت ایران را بشکنند.

واکنش روحانی به تحریم بانک های ایران

حسن روحانی رئیس جمهور امروز آدینه در پی گزارش رئیس کل بانک مرکزی از فرایند تأمین ارز کالا های اساسی و دارو در چارچوب برنامه تدوینی دولت و کوشش های ضد ایرانی دولت آمریکا، در مصاحبه با عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی گفت: رئیس جمهور کوشش های آمریکا برای ایجاد موانع و مسائل جدی در نقل و انتقال ارزی برای تامین دارو و غذا را ظالمانه، تروریستی و غیرانسانی خواند و تاکید نمود که آمریکایی ها تا به امروز هرکاری علیه ملت عظیم ایران می توانستند انجام داده اند و با این نوع اقدامات ضدانسانی و حقوق بشری نمی توانند مقاومت ملت ایران را بشنمایند.

وی ضمن قدردانی از کوشش های بانک مرکزی و بانک های فعال در تأمین احتیاج های اساسی مردم اظهارداشت: اقدامات دولت آمریکا در چارچوب کوشش های تبلیغاتی ـ سیاسی با اهداف داخلی خودشان است.

رئیس جمهور، این حرکت ها و رفتار های بی انتها آمریکا را در تداوم خطای راهبردی ترامپ در خروج از برجام دانست و گفت: دولت آمریکا در چارچوب تحلیلی غلط بر این باور بود که این تحریم ها مقاومت ایران را در هم می شکند و ما را دچار مشکل می نماید، اما گذشت زمان نشان داد که این تحلیل به شدت با واقعیت فاصله دارد و ناکارامد بوده است.

روحانی با اشاره به اینکه آمریکا هر بار با تکرار خطا های راهبردی با شکست روبرو می گردد که نمونه تازه آن، کوشش برای فعال کردن مکانیزم ماشه بود، گفت: همه کشور ها می بینند این اقدامات آمریکا کاملا خلاف قانون و مقررات بین المللی است و در شرایط کرونا نیز این اقدامات واشنگتن، کاملا ضدبشری است و مدعیان حقوق بشر در عرصه جهانی باید آن را محکوم نمایند.

رئیس کل بانک مرکزی نیز در این مصاحبه توضیح داد: تحریم های جدید آمریکا معافیت های قبلی دارو و کالا های اساسی را لغو ننموده و بانک هایی که در این مرحله مشمول تحریم ثانویه شده اند همچنان از سوییفت استفاده نموده و به کار تأمین اقتصادی کالا های اساسی ادامه خواهند داد.

همتی گفت: دولت آمریکا به بهانه های مختلف، موانع و مسائل جدی در نقل و انتقال ارزی برای تامین دارو و غذا ایجاد می نمایند، ولی با کوشش بانک مرکزی، بانک ها و تجار محترم، با استفاده از روش های خاص نگذاشتیم کمبودی از این لحاظ ایجاد گردد.

منبع: فرارو

به "واکنش روحانی به تحریم بانک های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روحانی به تحریم بانک های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید