کاهش حمایت از کیشیدا در پی استعفای پیاپی وزرای ژاپن

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، حمایت عمومی از نخست وزیر ژاپن در پی استعفای چندین وزیر از کابینه او کاهش یافته است.

کاهش حمایت از کیشیدا در پی استعفای پیاپی وزرای ژاپن

نظرسنجی که امروز (یک شنبه) منتشر شد بیانگر کاهش حمایت از فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن، و رسیدن به پایین ترین حد ممکن، در پی استعفای پیاپی وزرای کابینه ژاپن است.

به گزارش رویترز، نظرسنجی خبری کایدو بیانگر آن است که خشم عمومی از استعفای این وزیران و برآورد ها از رابطه کابینه کشیدا با یک گروه بحث برانگیز مذهبی، باعث شده تا حمایت از کیشیدا پایین آمده و از 37.6 درصد در ماه گذشته اکنون به 33.1 درصد برسد. این پایین ترین اندازه حمایت از کیشیدا از زمانیست که او در اکتبر 2021 کابینه را بر عهده گرفت. اندازه نارضایتی از او نیز در این نظرخواهی 51 درصد بود که برای اولین بار از مرز 50 درصد عبور کرد.

حمایت از کیشیدا پس از ترور شینزو آبه نخست وزیر سابق، در ماه ژوئیه، روندی کاهشی داشته است، زیرا حواشی مربوط به این ترور باعث افشای روابط میان حزب حاکم در کابینه ژاپن و یک گروه مذهبی شد که منتقدان آن را فرقه ای خاص می دانند.

رسوایی های پیاپی برای کابینه کیشیدا که به مسائل بیشتر برای دولت ژاپن منجر شده همراه با استعفای 3 وزیر از کابینه او در طول یک ماه بود. در این نظرسنجی 62.4 درصد از افراد نز نارضایتی خود را از نحوه رسیدگی کیشیدا به استعفای این سه وزیر ابراز نموده اند.

هفته گذشته منابع خبری اعلام کردند که استعفای مینورو ترادا وزیر کشور ژاپن، کابینه این کشور را در بحران بیشتری قرار داد، زیرا او سومین وزیری است که در یک ماه گذشته از کابینه فومیو کیشیدا کناره گیری می نماید. پیشتر اعلام شده بود کیشیدا میخواهد به بهانه رسوایی مالی ترادا را برکنار کند، اما او استعفای خود را زودتر به کیشیدا ارائه کرد تا بحران حمایت از کیشیدا را بیشتر برملا سازد.

وبلاگ شخصی اسماعیل بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاهش حمایت از کیشیدا در پی استعفای پیاپی وزرای ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش حمایت از کیشیدا در پی استعفای پیاپی وزرای ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید