حذف ویزا کشورهای حوزه خلیج فارس برای سفر به آبادان و خرمشهر پیگیری می گردد

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، خبرگزاری مهر/ براساس اخبار بدست رسیده، حذف ویزا کشورهای حوزه خلیج فارس برای سفر به آبادان و خرمشهر پیگیری می گردد.

حذف ویزا کشورهای حوزه خلیج فارس برای سفر به آبادان و خرمشهر پیگیری می گردد

سید محمد مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس اظهار کرد: هفته جاری برای دومین بار در امسال با عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی در ساختمان این وزارت ملاقات کردم و آخرین موضوعات این سه حوزه را مورد آنالیز قرار دادیم.

وی با تاکید بر اینکه ورود توریست خارجی به شهرهای آبادان و خرمشهر ارزآوری در پی دارد، اضافه نمود: از وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی درخواست کردم در راستای توسعه صنعت توریستی شهرهای آبادان و خرمشهر پیگیری های لازم را برای حذف ویزا اتباع ورودی کشورهای حوزه خلیج فارس به منطقه آزاد اروند فراهم کند که مورد استقبالش نهاده شد.

مولوی بیان نمود: باید بگونه ای برنامه ریزی گردد تا کسب و کارهای توریستی منطقه توسعه پیدا نموده و بعلاوه سایر مشاغل نیز از این صنعت مهم استفاده نمایند به عنوان مثال چنانچه یک توریست وارد منطقه گردد از راننده تاکسی تا مغازه دار ذینفع می شوند.

نماینده مردم آبادان در مجلس اضافه نمود: اشتراکات زبانی و دینی یک ظرفیت بی بدیل برای توسعه همکاری های منطقه آزاد اروند با کشورهای حوزه خلیج فارس در زمینه توریسم است.

مولوی توضیح داد: شاید در بعضی زیرساخت های فعلی با کمبودهایی روبرو باشیم ولی باید از داشته های فعلی به برترین شکل استفاده گردد؛ روستاهای زیبا، رودخانه های متعدد، توریستی خرید، توریستی سلامت و توریستی خوراک بعضی ظرفیت های فعلی است.

وی عنوان: صنعت توریستی یک صنعت فراگیر است و باید همه دستگاه ها از جمله شهرداری ها در این زمینه ورود نموده و هر کدام به نوع خود برنامه ریزی نمایند تا به اقتصاد منطقه و معیشت یاری گردد.

منبع: همگردی

به "حذف ویزا کشورهای حوزه خلیج فارس برای سفر به آبادان و خرمشهر پیگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف ویزا کشورهای حوزه خلیج فارس برای سفر به آبادان و خرمشهر پیگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید