روزنامه گلوبال تایمز: آمریکا با یک فروپاشی داخلی روبرو است

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل به نقل از الجزیره، در پی شورش و بلوای حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مقابل کنگره آمریکا در روز چهارشنبه و یورش ناگهانی آنها به داخل ساختمان و چپاول اموال عمومی، رسانه های رسمی چین به آنالیز زوایای این رویداد بی سابقه پرداختند.

روزنامه گلوبال تایمز: آمریکا با یک فروپاشی داخلی روبرو است

به همین دلیل، سرمقاله های روزنامه رسمی چین روز آدینه در مطلبی عنوان کردند که یورش حامیان ترامپ به کنگره بازتاب شکست رهبری و فرماندهی در ایالات متحده و همچنین گویای اختلافی ریشه دار و عمیق در جامعه آمریکا است.

روزنامه گلوبال تایمز، وابسته به روزنامه حزب کمونیست چین این شورشها را نشانه ای از فروپاشی داخلی توصیف کرد که به آسانی نمی توان آن را به حالت اول بازگرداند.

در این روزنامه چینی آمده است که غوغای بی سابقه در کنگره که نمادی از نظام ایالات متحده بشمار می رود، نتیجه اختلاف شدید در جامعه آمریکا و شکست این کشور در جلوگیری از این اختلاف است.

این روزنامه همچنین در ادامه اضافه کرد که همانطور که زمان می گذرد و با سوء استفاده نسلهای مختلف سیاستمداران، نظام سیاسی ایالات متحده تنزل یافته است.

روزنامه گلوبال تایمز چین همچنین از استانداردهای دوگانه سیاستمداران آمریکایی که از معترضان حمایت نموده اند، انتقاد کرد.

در این روزنامه آمده است: در هنگ کنگ اعمال خشونت آمیز به مثابه منظره ای زیبا توصیف می شوند، [اما] در ایالات متحده مردم شرکت کننده در این شورش و آشفتگی ها اراذل و اوباش خوانده می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "روزنامه گلوبال تایمز: آمریکا با یک فروپاشی داخلی روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه گلوبال تایمز: آمریکا با یک فروپاشی داخلی روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید