فراخوان جمع سپاری طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان نمود که در طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه با دعوت از کارشناسان دستگاه های اجرایی و تخصصی از طریق سامانه هم اندیشی از مشارکت های فکری و ایده ها در تصحیح و تکمیل این طرح استفاده می کند.

فراخوان جمع سپاری طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه وبلاگ شخصی اسماعیل به نقل از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، این دبیرخانه در نظر دارد علاوه بر تلاش های پیشین دبیرخانه طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه با دعوت از کارشناسان دستگاه های اجرایی و تخصصی، حلقه های میانی، کانون های تفکر و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی و عموم مردم، از طریق سامانه هم اندیشی از مشارکت های فکری و ایده های آنان در تصحیح و تکمیل این طرح استفاده کند.

پیرو تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ و رسانه کشور در نخستین دیدار با هیئت دولت سیزدهم، به تاریخ 6 شهریورماه 1400، دبیرخانه طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، به منظور ارائه طرح بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه تشکیل شد.

این دبیرخانه بهره گیری از سازوکار مشارکتی و تجمیع نظرات طیف وسیعی از نخبگان و صاحب نظران را خط مشی اصلی خود قرار داد. لذا از مسیرهای مختلف اقدام به تأمین محتوا از میان نظرات مردمی با فراخوان عمومی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، نخبگان استانی، دستگاه های رسمی کشور، متخصصان و اهالی فرهنگ و رسانه، کتاب ها، مقالات و پژوهش ها و انتها رسانه های رسمی و شبکه های اجتماعی کرد. به جهت تسهیل اخذ نظرها و مشارکت، محورهایی نیز تعریف و منتشر شد.

در گام بعد، محتوای تأمین شده، مورد تحلیل و نظام مندسازی ذیل محورهای اعلامی قرار گرفت. تا به امروز با اخذ نظر حدود 900 نفر از اهالی علم، فرهنگ و رسانه، بیش از 1,900 گزاره راهبردی استخراج شده است. با بررسی این گزاره ها، در گام نخست پیش نویس بخش اول این طرح تهیه و منتشر شده است.

ضرورت تکمیل محورهای با مشارکت کم و اهمیت نقد و بررسی نظرات قبلی، دبیرخانه را بر آن داشت که محتوای گردآوری شده را در سامانه ای به اشتراک بگذارد. از این رو از فرهیختگان، دانشجویان، طلاب، اساتید حوزه و دانشگاه و فعالان فرهنگی دعوت می شود تا با مراجعه به سامانه هم اندیشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به نشانی https://hamandishi.sccr.ir به بررسی، ارزیابی و نقد نظرهای قبلی و ارائه دیدگاه های خود بپردازند.

توسعه مشارکت در جمع سپاری، علاوه بر اصلاح و تکمیل این طرح مهم، مشوق مدیران و مسئولان جهت ارجاع موضوعات بعدی حائز اهمیت به فرآیند هم اندیشی ملی نیز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فراخوان جمع سپاری طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان جمع سپاری طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید