مایکروسافت با کنار زدن اپل با ارزش ترین شرکت دنیا شد

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، روز گذشته ارزش مجموع سهام مایکروسافت از اپل پیشی گرفت و به با ارزش ترین شرکت سهامی عام دنیا تبدیل شد. این تغییر در پی انتشار جدیدترین گزارش اقتصادی اپل پدید آمد. در این گزارش به عملکرد خیلی خوب این شرکت اشاره شده ولی از طرف دیگر، اپل حدود 6 میلیارد دلار به علت محدودیت های زنجیره تامین از دست داده است. از طرف دیگر مایکروسافت روز پنجشنبه مایکروسافت هم گزارش اقتصادی خود را منتشر کرد که در آن آمده فروش آفیس، ویندوز و محصولات مبتنی بر سرویس های ابری بسیار عالی بوده است.

مایکروسافت با کنار زدن اپل با ارزش ترین شرکت دنیا شد

قبل از تعطیلی بازار سهام آمریکا به علت شروع تعطیلات آخر هفته، ارزش کل سهام مایکروسافت به حدود 2.49 تریلیون دلار رسید ولی ارزش سهام اپل حدود 2.46 تریلیون است. باید خاطرنشان کنیم این اولین باری نیست که مایکروسافت از این نظر اپل را پشت سر می گذارد. در سال 2018 و 2020 هم چنین اتفاقی اتفاق افتاده و بعلاوه شرکت آلفابت هم در سال 2016 اپل را پشت سر گذاشته است.

اپل اولین شرکت آمریکایی است که در سال 2018 پیروز به عبور از مرز 1 تریلیون دلار شد و فقط حدود دو سال بعد توانست به عنوان اولین شرکت آمریکایی که ارزش آن بیشتر از 2 تریلیون دلار شده، نام خود را ثبت کند. محصولاتی مانند آیفون، ایرپاد و مک بوک همچنان در سرتاسر دنیا فروش بسیار بالایی دارند و به همین دلیل احتمالا در آینده نزدیک بار دیگر می تواند رتبه اول بازار را از آن خود کند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "مایکروسافت با کنار زدن اپل با ارزش ترین شرکت دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت با کنار زدن اپل با ارزش ترین شرکت دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید