متولدین 1400، یک میلیون تومان سهام بورس می گیرند

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، تهران (پانا) - نمایندگان به دولت تکلیف کردند 1 میلیون تومان را صرفاً برای خرید واحدهای صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزندان متولد 1400 اختصاص دهد.

متولدین 1400، یک میلیون تومان سهام بورس می گیرند

کنندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان آنالیز گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه درباره اصلاحات لایحه بودجه سال 1400 برای تامین نظر شورای نگهبان، با اصلاحات تبصره 2 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

کنندگان با اصلاح بند الحاقی2 تبصره 2 بدین توضیح موافقت کردند؛

1- به منظور اصلاح ساختار و ارتقای شفافیت بودجه شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (3) این قانون، شامل شرکتهایی که شمول قانون و مقررات عمومی به آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، شرکتهای تابعه وزارت نفت از جمله شرکت ملی نفت ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکتهای تابعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکتهای تابعه آنها و ذیربط نهادهای عمومی غیردولتی، اقدامات زیر انجام می پذیرد:

6- سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است با رعایت تبصره 3 ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه با همکاری وزارت امور مالی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور آیین نامه ساماندهی حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضاء هیأت مدیره/ هیأت عامل را با در نظر دریافت اندازه و پیچیدگی فعالیت شرکت و یا سایر اشخاص حقوقی مصرح در جزء (1) این بند، تهیه و حداکثر تا خاتمه اردیبهشت ماه سال 1400 به تصویب هیأت وزیران برساند.

7- تمامی شرکت های دولتی و یا سایر اشخاص حقوقی مصرح در جزء (1) این بند موظفند با رعایت تبصره 3 ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه حقوق و مزایای مدیران مذکور را از زمان ابلاغ مصوبه، براساس آیین نامه مربوط پرداخت کنند. تخلف از این بند در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی محسوب می گردد.

9- وزارت امور مالی و دارایی مکلف است تا خاتمه شهریورماه سال 1400 در اجرای بند (الف) ماده (13) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی نسبت به احصاء امور مربوط به سیاست گذاری و اعمال وظایف حاکمیتی شرکتها اقدام و به هیأت وزیران ارائه نماید. اساسنامه شرکت هایی که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده از شمول این حکم مستثنی می باشد.

در اجرای این بند هیأت وزیران مجاز خواهدبود اصلاحات مورد احتیاج در اساسنامه شرکتهای ذی ربط را اعمال کند.

براساس این گزارش کنندگان با اصلاح بند الحاقی 4 تبصره 2 موافقت نموده و متن زیر جایگزین این بند الحاقی شد.

متن جایگزین شده بدین توضیح است؛ دولت مکلف است به ازای هر فرزند که از ابتدای سال 1400 متولد گردد برای مناطقی که نرخ زاد و ولد در آنها کمتر از نرخ متوسط کشور است، مبلغ 10 میلیون ریال تا سقف 10 هزار میلیارد ریال از محل ردیف 130425 جدول شماره 5 این قانون صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد. سازوکار اجرایی از جمله خانواده های مشمول، نحوه خرید و انتخاب صندوق و هزینه های مرتبط به پیشنهاد وزارت امور مالی و دارایی به تصویب هیات وزیران می رسد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "متولدین 1400، یک میلیون تومان سهام بورس می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متولدین 1400، یک میلیون تومان سهام بورس می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید