هشدار محققان نسبت به احتمال حضور موجودات عجیب در سواحل دریا

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، محققان نسبت به احتمال حضور موجودات عجیب در سواحل به علت دمای بالای دریای مدیترانه هشدار داده اند.

هشدار محققان نسبت به احتمال حضور موجودات عجیب در سواحل دریا

محققان غربی از ایتالیا، اسپانیا و فرانسه، در چارچوب مطالعاتی که دائماً شرایط دریا ها را رصد می نمایند، افزایش دمای آب در منطقه ها شمالی و جنوبی حوزه مدیترانه را تحت نظر داشتند، به گونه ای که تیر و اوایل این ماه دمای آن بین 28 تا 30 درجه در انتهای آن متغیر بود.

دکتر عبدالرحیم الخویت، کارشناس مراکشی در محیط زیست و مهندسی عمران، می گوید که میانگین دمای آب دریای مدیترانه به طور کلی در حدود 25 درجه است، اما در تابستان سال جاری محققان افزایش میانگین دمای آب دریای مدیترانه را ثبت نموده اند. دمای آب دریای مدیترانه به 28 درجه سانتیگراد رسیده و در بعضی منطقه ها دمای هوا 5 درجه بالاتر از میانگین است.

الخویت در سخنرانی خود تاکید نمود که تحقیقات صورت گرفته از اواخر قرن نوزدهم نشان دهنده افزایش دمای دریای مدیترانه به این اندازه نیست و شرح داد که افزایش دما در سال نواحی ذکر شده به طور کلی بر زیست بوم ها تأثیر منفی خواهند داشت و احتمالاً بعضی از حیواناتی که نمی توانند خود را با این اندازه گرما سازگار نمایند در آن منطقه ها مهاجرت می نمایند و موجودات دیگری که دمای بین 28 تا 30 درجه را تحمل می نمایند ظاهر می شوند. همینطور برای گیاهان، به گونه ای که درصد حضور بعضی از گیاهان دریایی کاهش می یابد، مانند گیاه (Poseidony)، که محققان در دریای مدیترانه آن را پوزیدونی ریه مدیترانه می نامند.

الخویت با بیان اینکه میلیارد ها موجود زنده روی این گیاهان زندگی می نمایند و زوال آن ها با تمام استاندارد ها به معنای فاجعه زیست محیطی است که پدیده های عجیبی را در پی خواهد داشت، اضافه نمود: عوامل و علل متعدد انسانی که نمی توان به طور قطعی به آن ها اشاره نمود در پس تغییرات اقلیمی هوا و دریا در خشکی است.

در این راستا می توان به آزمایش ها و مانور های دریایی نظامی اشاره نمود که انواع آلاینده ها را از خود به جا می گذارند که با صدای انفجار هایی که سبک زندگی موجودات زنده را تغییر می دهد، هدر رفتن سلاح ها و مواد شیمیایی و خطرناک ناشناخته آغاز می گردد. بعلاوه می توان به قطعات تسلیحاتی که به دریا ها می ریزند و نیز آلاینده های دیگراشاره نمود. وی بعلاوه نسبت به کاشت بعضی گیاهان در نزدیکی دریا و اطراف آن هشدار داد، زیرا آن ها می توانند به داخل آب نفوذ نمایند و به سرعت تکثیر شوند تا زمانی که گیاه پوزیدونی را اذیت نمایند یا آن را از بین ببرند و در این صورت به ناچار عواقب جدی در پی خواهد داشت.

الخویت اضافه نمود: افزایش دما در دریای مدیترانه ممکن است عواقب جدی برای موجودات زنده داشته باشد و احتمالاً باعث مهاجرت حیوانات و خروج اجسام خارجی به سواحل گردد. درجه حرارت در مدیترانه از جمله تغییرات آب و هوایی ناشی از آلودگی که باعث کاهش گاز ازن در جو و در نتیجه ثبت افزایش دما در زمین به طور کلی می گردد، بنابراین ضروری است تمام اقدامات احتیاطی برای کاهش انتشار سمی گاز ازن انجام و مراکز تحقیقاتی بیشتر برای نظارت بر شرایط دریا و اقیانوس ایجاد شوند.

منبع: assahraa.ma

وبلاگ شخصی اسماعیل علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هشدار محققان نسبت به احتمال حضور موجودات عجیب در سواحل دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار محققان نسبت به احتمال حضور موجودات عجیب در سواحل دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید