هوش مصنوعی

هرم بزرگ مصر تغییر شکل داد

هرم بزرگ خوفو اگر به جای سنگ های چند صد تنی از جنس پنیر ساخته می شد، چه شکلی بود؟

26 فروردین 1403

طمع بر سر حکمرانی، اندیویا را به چالش کشید!

اندیویا که یکی از بزرگترین های دنیای فناوری است، موردتوجه شرکت های بزرگ قرار گرفته است و غول های فناوری درحال تلاش برای ازبین بردن مزیت های نرم افزاری هستند که به انویدیا کمک کرده تا بر بازار هوش مصنوعی تسلط پیدا کند.

8 فروردین 1403

مرکز گلگشت هوشمند آبیاری می گردد

برای اولین بار سیستم آبیاری بر مبنای سنجش رطوبت در باغچه های مرکز آموزش گل و گیاه گلگشت منطقه2 اجرایی شد.

19 آذر 1401

آیا دوربین موبایل می تواند بر دوربین های حرفه ای غلبه کند؟

سونی یکی از مهم ترین سازندگان سنسور های دوربین محسوب می گردد. بر اساس یک گزارش تازه، مدیران سونی بر این باور هستند که تا سال 2024 کیفیت دوربین موبایل می تواند در سطح دوربین های DSLR قرار بگیرد و حتی بر این دوربین های حرفه ای غلبه کند. البته طبیعتا در بازار...

27 تیر 1401

کارشکنی های اپل عایدی گوگل افزایش یافت

تهران (پانا) - عایدی آلفابت، شرکت مادر تخصصی گوگل در نتیجه افزایش اندازه تبلیغات بر بستر این غول دنیای فناوری، در سه ماهه سوم 2021 رشدی چشمگیر و خیره کننده داشته و با 41 درصد افزایش (نسبت به مدت مشابه پارسال) به 1/53 میلیارد دلار رسیده است.

25 تیر 1401

مریخ نورد پشتکار با رسیدن به دلتای رودخانه مریخی کارزار علمی دوم را شروع کرد

مریخ نورد پشتکار ناسا برای شروع دومین کارزار علمی و کشف نشانه های حیات باستانی در مریخ، با موفقیت به دلتای رودخانه باستانی دهانه جزرو رسید.

28 خرداد 1401

اپلیکیشن نو Tinkerstellar آیپد به شما یاری می نماید برنامه نویسی پایتون را آغاز کنید

اپلیکیشن Swift Playgrounds اپل یک روش عالی برای آموزش برنامه نویسی در Swift با دستگاه های آیپد است اما چندین زبان برنامه نویسی دیگر هم وجود دارند که شاید کاربران بخواهند آن ها را یاد بگیرند.

6 اردیبهشت 1401

کارگروه توسعه زیرساخت و خدمات دیجیتال در معاونت علمی تشکیل شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، توسعه ابزارهای اقتصاد دیجیتال در سراسر دنیا و لزوم بهره مندی حداکثری از این فضا برای رونق مالی، یکی از اولویت های مهم محسوب می گردد.ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی نیز به همین منظور تأسیس...

19 دی 1400

شکارچی شب، بالگرد تهاجمی روسیه

روسیه در نمایشگاه هوایی دوبی از بالگرد تهاجمی به روز شده Mi-28NE خود که از آن با نام شکارچی شب یاد می گردد، رونمایی کرد.

10 دی 1400

گوگل تراشه تنسور را با تمرکز روی هوش مصنوعی رونمایی کرد

گوگل دقایقی پیش در رویداد رونمایی از گوشی های پیکسل از تراشه تنسور رونمایی کرد. تراشه ای که قدرت سخت افزاری بسیار بالایی دارد و می تواند پیکسل های سری 6 را در رقابت با برترین های بازار سربلند نگه دارد.

26 آبان 1400

دریافت کارت اعتباری سهام عدالت منوط به احراز هویت سهامداران است

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره سایر مزایای سهامداری و احراز هویت در سامانه سجام گفت: دریافت کارت اعتباری سهام عدالت منوط به احراز هویت سهامداران در سامانه سجام است.

6 بهمن 1399

تجزیه IBM؛ اولین شرکت عظیم کامپیوتری دنیا

اولین شرکت عظیم کامپیوتری دنیا قرار است بخش خدمات زیرساخت IT خودش را که با سرمایه 60میلیارد دلاری به 4600 مشتری در 115کشور دنیای خدمات ارائه می دهد، تا انتها سال 2021 به شرکتی جدید تبدیل کند که هنوز نام آن معین نیست.

25 آبان 1399

جبهه های شکوفایی فناوری در سال جدید، تحول در فراوری کالای پرینتی

به گزارش خبرنگاران، ما در میانه چهارمین انقلاب صنعتی قرار داریم و سرعت پیشرفت فناوری بیش از گذشته است. شرکت ها و افرادی که با سرعت روندهای اصلی فناوری پیش نروند از قافله عقب می مانند. دانستن روندهای کلیدی صنعت فناوری به افراد و کسب و کارها یاری می نماید...

21 خرداد 1399