شکر در فروشگاه های آنلاین کمیاب شد

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، شکر در فروشگاه های آنلاین هم ناموجود شد. شکر در بازار سنتی هم کمیاب است یا با قیمت بالا فروخته می گردد. این موضوع موجب شده که شکر با قیمت بیشتر از دو برابر به دست مردم برسد و در حالی که قیمت هر کیلو شکر هشت هزار و 700 تومان است مردم تهران هم گزارش داده اند که هر کیلوگرم شکر را با قیمت 18 هزار تومان می خرند.

شکر در فروشگاه های آنلاین کمیاب شد

با این حال رئیس انجمن صنایع قند و شکر ایران گفته است که در نحوه توزیع شکر و در بازار دخالتی ندارند.

شکر در فروشگاه های آنلاین موجود نیست. بعضی شهروندان گزارش دادند که هرکیلو شکر را با قیمت 18 هزار تومان خریدند!

چه کسی مقصر کمبود شکر است؟

به گفته علیرضا اشرف، سال گذشته فراوری شکر کم بوده اما بخشی از آن به وسیله واردات تامین شده است. طبق آمارها سال گذشته یک میلیون و 300 تن شکر فراوری شده که 800 هزار تن آن به وسیله شرکت بازرگانی دولتی وارد کشور شده است.

رئیس انجمن صنایع قند و شکر ایران به وبلاگ شخصی اسماعیل گفت: بخش فراوری اجازه دخالت در بازار را ندارد و تمام شکرهای فراوریی در اختیار دولت قرار می گیرد و تحت نظارت دولت توزیع می گردد و اگر شکر در بازار کم است سازمان بازرگانی دولتی باید جوابگوی آن باشد.

اشرف شرح می دهد: ساز و کار به این صورت است که افراد طبق حواله ای که از دولت دریافت می نمایند شکر تحویل می گیرند. بنابراین چنانچه این روزها فروشگاه های زنجیره ای شکر ندارند باید به دولت گزارش گردد تا موجودی انبار آنها کنترل گردد.

اشرف ادامه داد: ممکن است بعضی تجار شکر را احتکار نموده اند که باعث کمیاب شدن این محصول در بازار شده است و البته امیدواریم که سال جاری کاهش بارندگی موجب کاهش فراوری شکر نگردد.

منبع: تجارت نیوز

به "شکر در فروشگاه های آنلاین کمیاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکر در فروشگاه های آنلاین کمیاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید