نماینده اصولگرا: دولت روحانی اقتصاد کشور را به سراشیبی برد

به گزارش وبلاگ شخصی اسماعیل، نماینده تهران در مجلس گفت: دولت روحانی با اقدامات اشتباه خود باعث کاهش ارزش پول ملی شد و اگر به تدریج ارز ترجیحی را حذف می کرد، احتیاج نبود دولت سیزدهم دست به جراحی بزرگ مالی بزند.

نماینده اصولگرا: دولت روحانی اقتصاد کشور را به سراشیبی برد

به گزارش مهر، رضا تقی پور با بیان اینکه کشور هنوز درگیر تبعات منفی اقدامات دولت روحانی در عرصه مالی است، گفت: تمام تصمیمات مالی دولت تدبیر و امید از نیمه دوم سال 98 اشتباه بود. دولت روحانی با اقدامات مالی اشتباه خود باعث کاهش ارزش پول ملی شد و رشد تورم و گرانی های فعلی هم به علت کاهش ارزش پول ملی است و دولت تدبیر و امید در این زمینه مقصر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: از همان ابتدا معین بود که ارز 4200 تومانی که به ارز جهانگیری معروف است، پیامد های منفی خواهد داشت، اما دولت روحانی با نگاه لیبرالیستی و کاملاً غرب گرایانه خود باعث شد معضلات مالی جدی و جبران ناپذیر برای کشور به وجود آید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت سابق نظارت خوبی بر بازار نداشت و از فناوری اطلاعات برای مدیریت مالی کشور استفاده نمی کرد. برای مثال، زمانی که از این دولت سوال می کردیم 18 میلیارد دلار ارز ترجیحی در سال 99 چگونه خرج شد، آنان هیچ پاسخی نداشتند و معین بود ارز ترجیحی را بدون حساب و کتاب به یکسری افراد داده اند.

دولت روحانی اقتصاد کشور را به سراشیبی برد

وی تاکید نمود: نتیجه عدم بهره گیری از فناوری اطلاعات و تخصیص بی حساب و کتاب ارز ترجیحی این شد که دولت سابق مجبور شد مدام ارز ترجیحی را به صورت یک چرخه معیوب تخصیص دهد و اقتصاد کشور را به سراشیبی رساند. دولت روحانی مدام ارز ترجیحی تخصیص می داد، در حالی که اگر به تدریج ارز ترجیحی حذف می شد، احتیاج نبود دولت سیزدهم دست به جراحی بزرگ مالی بزند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وابستگی کشور به ارز 4200 تومانی یک فاجعه است و دولت فعلی که در پی اصلاح نظام ارزی و یارانه ای کشور است، حتماً باید از فناوری اطلاعات و کلان داده ها به خوبی استفاده نمایند. اگر ما در پی آن هستیم که در عرصه مالی اصلاحات اساسی انجام دهیم، حتماً باید از فناوری اطلاعات هم به خوبی بهره گیریم.

تقی پور گفت: ما قائل به اقتصاد دستوری نیستیم و قطعاً اقتصاد دستوری غلط است، اما اقتصاد و بازار ولنگار و بدون کنترل را هم قبول نداریم و در هیچ جای جهان چنین وضعیتی وجود ندارد. اقتصاد کشور باید کنترل گردد و نباید تکانه های مالی و اصلاحاتی که در این عرصه به وجود می آید، به مردم فشار وارد کند.

منبع: فرارو

به "نماینده اصولگرا: دولت روحانی اقتصاد کشور را به سراشیبی برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده اصولگرا: دولت روحانی اقتصاد کشور را به سراشیبی برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید