سلامتی و پزشکی

تاریخ سازی ایلان ماسک؛ کاشت اولین تراشه نورالینک در مغز انسان

مهر: ایلان ماسک بنیانگذار شرکت نورالینک گفت روز یکشنبه نخستین تراشه در مغز یک بیمار ایمپلنت شده و وی هم اکنون در دوران نقاهت است.

10 بهمن 1402

مسجد سید اصفهان در معرض تخریب واقع شده است

ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته و گزارشات بدست رسیده، مسجد سید اصفهان در معرض تخریب واقع شده است.

27 دی 1402

سفرنامه جنوب با ماشین شخصی

من زیبایی های زیادی را ندیدم، تا بتوانم برای شما این لذت ها را ثبت کنم. اشتباه نکردید، نمایشگاه از پشت این ماشین آغاز می شود. تفاوت این نمایشگاه از عنوان آغاز می شد، با دکورش قوت می گرفت، با آثارش به اوج میرسید و با قصه صاحب آثار، تصور دیگر گونه از سفر و...

11 آذر 1402

نکات مهمی که باید برای فریز کردن سبزیجات بدانید

امروزه به علت مشغله های فراوان افراد یکی از برترین راه ها برای استفاده از سبزی فریز کردن آنها است، البته برای فریز کردن سبزی باید از روش های صحیح بهره ببرید.

28 شهریور 1402

پشه های توالت را با این روش ناب کاربردی از بین ببرید

دیگه نگران پشه های توالت نباش. چون ما اینجا هستیم تا شما را با راه و روش های آسان از بین بردن پشه ریز در خانه آشنا کنیم که زندگی بهتری را بدون این حشرات آزار دهنده تجربه کنید. برخی از این روش ها کاملا تجربی و تست شده هستند و نتیجه فوق العاده ای داشته اند.

20 شهریور 1402

ترفندهای آبشارگردی

اگر اهل تجربه هیجان و علاقه مند به طبیعت هستید، این سفر خوراک خودتان و همه افراد ماجراجو است. شاید برای پرکردن اوقات فراغت، کنجکاوی یا حتی یک سرگرمی ساده این سفر را انتخاب کنید اما باز فرقی نمی کند باید اصول و قواعد آن را بدانید؛ چراکه آبشارگردی، قاعده...

5 شهریور 1402

معمای کشف جسد مرد جوان روی پشت بام همسایه

پیدا شدن جسد مرد جوان روی پشت بام خانه همسایه پلیس را با معمای عجیبی روبه رو کرد.

8 مرداد 1402

آلوده ترین شهر ایران اینجاست ، خطر طوفان های گرد و غباری برای سلامت نیمی از جمعیت کشور ؛ گزارش سازمان بهداشت جهانی

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: گزارش سازمان بهداشت جهانی نشان دهنده این است که طوفان های شن و گرد و غبار ممکن است باعث افزایش مرگ به دلیل بیماری های تنفسی و قلبی، افزایش مراجعه به مرکز اورژانس و افزایش حوادث ترافیکی به دلیل کاهش دید...

28 تیر 1402

5 مشکل سلامتی بچه ها در تابستان

با نزدیک شدن فصل گرما درهای خانه ها به سوی طبیعت باز می گردد. اما حضور در گرمای طولانی مدت عوارض زیادی به همراه دارد به ویژه برای بچه ها.

5 اردیبهشت 1402

6 عادت غذایی که چربی های شکم را آب می نماید

از بین بردن چربی شکم کار ساده ای نیست. این فرآیند مستلزم بازنگری در عادات غذایی و شیوه زندگی و بعلاوه پشتکار فراوان است.

20 فروردین 1402

دلیل سردردهای خوشه ای و میگرن کشف شد

بر اساس نتایج یک مطالعه تازه به وسیله محققان آموزشگاه مغز و اعصاب آمریکا، سردردهای خوشه ای و میگرن هر دو پیوند قوی با ریتم شبانه روزی، ساعت درونی که فرآیندهای بدن را تنظیم می نماید، دارند.

10 فروردین 1402

آکتور: موفقیت بزرگ در لیل فرانسه

با موفقیت سریال آکتور در جشنواره سریز مانیا، صنعت سریال سازی ایرانی با اعتماد به نفس بیشتری تولید خواهد کرد و بازار های جهانی راه را برای رونق این جریان فرهنگی - مالی ایرانی بیشتر باز می کند.

5 فروردین 1402

برترین درمان ریزش مو؛ هیچ روش درمانی بدون شناخت دلیل ریزش مو نمی تواند مؤثر واقع گردد

ریزش مو مشکل شایع و متداولی است که در حال حاضر سن ابتلا به آن نسبت به نسل گذشته کمتر شده است؛ به گونه ای که بسیاری از جوانان نیز با آن روبه رو هستند. ریزش مو در افراد مختلف دلایل متفاوتی دارد و با توجه به شناخت دلیل اصلی آن، قابل درمان خواهد بود

2 اسفند 1401

کپسول زمانی که از دل برترین دانشگاه دنیا عایدی!

موسسه فناوری ماساچوست همواره به عنوان برترین دانشگاه برای مهندسان و انفورماتیکان معروفیت جهانی داشته است. حتی در روز های اولیه ای که فناوری چندان توسعه نیافته بود، آن ها با اختراعات بزرگی همراه شدند که می توان گفت که امروز را متحول نموده است. ...

27 بهمن 1401

نقش مهم حشرات در مرگ زودرس 500 هزار انسان

در پی کاهش جمعیت حشرات و کم تر شدن گرده افشانی، تولید میوه ها، سبزیجات و دانه های مغزدار بین 3 تا 5 درصد کاهش یافته است. این اتفاق باعث کاهش مصرف محصولات کشاورزی و کم تر شدن ذخیره و عرضه غذا های سالم شده است.

24 دی 1401

برگزاری مراسم مذهبی میلاد مسیح (ع) در کلیسای بتلِحِم

مراسم مذهبی میلاد و تعمید عیسی مسیح و تبرک آب، هم زمان با ششم ژانویه که به روایت ارامنه ارتدوکس روز تولد حضرت عیسی مسیح(ع) و انجام غسل تعمید این حضرت است، در کلیسای بتلِحِم اصفهان برگزار گردید.

21 دی 1401

راهکارهای مقابله با سرما در کمپینگ ، ابزار مناسب کمپینگ

برای افرادی که در فصل های سرد سال به مسافرت می روند، مقابله با سرما و گرم نگه داشتن بدن یک امر ضروری و مهم محسوب می گردد. خصوصا برای افرادی که سرمایی هستند و به راحتی دچار سرماخوردگی و بیماری می شوند. قطعا بیمار شدن در سفر چندان جالب به نظر نمی رسد و می تواند...

17 دی 1401

جراحی در اعماق فضا هم ممکن شد

مهر نوشت: محققان دانشگاه لوییز ویل شرکت اوربیتال مدیسین و دانشگاه پردو مشغول توسعه فناوری هستند که خونریزی در فضا را تنظیم و محدود و علاوه برآن جراحی در این محیط را تسهیل می نماید.

9 دی 1401

بهترین مواد غذایی که ریه ها را پاکسازی می کند

برای پاکسازی ریه شما می تواند از رژیم غذایی سالم و خاصی استفاده کنید موادی همچون کلم و انگور، پسته وغیره که می توند برای شما در این رژیم بسیار مفید باشد.

7 آذر 1401

صدور هزار مجوز تولید مکمل از شهریور امسال

سرپرست اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل از صدور حدود هزار مجوز تولید مکمل ها از سوی سازمان غذا و دارو از ابتدای شهریور امسال خبر داد.

29 آبان 1401
تعداد: (269)