اخبار صنعت

ترفندهای آبشارگردی

اگر اهل تجربه هیجان و علاقه مند به طبیعت هستید، این سفر خوراک خودتان و همه افراد ماجراجو است. شاید برای پرکردن اوقات فراغت، کنجکاوی یا حتی یک سرگرمی ساده این سفر را انتخاب کنید اما باز فرقی نمی کند باید اصول و قواعد آن را بدانید؛ چراکه آبشارگردی، قاعده...

5 شهریور 1402

شکار شگفت انگیز جدیدترین تلسکوپ پرتو ایکس ناسا

دانشمندان با استفاده از جدیدترین تلسکوپ پرتو ایکس ناسا، میدان مغناطیسی سحابی خرچنگ را با جزئیات بیشتری نسبت به قبل ترسیم نموده اند.

23 فروردین 1402

آکتور: موفقیت بزرگ در لیل فرانسه

با موفقیت سریال آکتور در جشنواره سریز مانیا، صنعت سریال سازی ایرانی با اعتماد به نفس بیشتری تولید خواهد کرد و بازار های جهانی راه را برای رونق این جریان فرهنگی - مالی ایرانی بیشتر باز می کند.

5 فروردین 1402

دستمزد کارگران امروز معین می گردد

سیصد و چهاردهمین جلسه شورای عالی کار امروز با حضور وزیرکار و سایر شرکای اجتماعی به منظور آنالیز بیشتر برای مشخص اندازه افزایش مزد کارگران تشکیل خواهد شد.

28 اسفند 1401

هایما 7 X اولین خودرو هفت نفره ایران خودرو در راه است

قائم مقام تامین و فراوری گروه صنعتی ایران خودرو از افتتاح خط فراوری انبوه محصول هایما7 X، جدیدترین محصول ایران خودرو در اسفندماه سال جاری اطلاع داد که طبق برنامه ریزی های اجرا شده، سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

6 اسفند 1401

راه اندازی خطوط وزوز در اروپا! ، احتیاج فوری به افزایش جمعیت این حشرات

همشهری آنلاین نوشت: اتحادیه اروپا در پی کاهش شدید تعداد زنبورها و حشرات گرده افشان در قاره سبز و بروز نگرانی ها درباره امنیت غذایی تصمیم گرفته است برای این معضل تدابیر جدی اتخاذ کند.

13 بهمن 1401

نقش مهم حشرات در مرگ زودرس 500 هزار انسان

در پی کاهش جمعیت حشرات و کم تر شدن گرده افشانی، تولید میوه ها، سبزیجات و دانه های مغزدار بین 3 تا 5 درصد کاهش یافته است. این اتفاق باعث کاهش مصرف محصولات کشاورزی و کم تر شدن ذخیره و عرضه غذا های سالم شده است.

24 دی 1401

راهکارهای مقابله با سرما در کمپینگ ، ابزار مناسب کمپینگ

برای افرادی که در فصل های سرد سال به مسافرت می روند، مقابله با سرما و گرم نگه داشتن بدن یک امر ضروری و مهم محسوب می گردد. خصوصا برای افرادی که سرمایی هستند و به راحتی دچار سرماخوردگی و بیماری می شوند. قطعا بیمار شدن در سفر چندان جالب به نظر نمی رسد و می تواند...

17 دی 1401

ابداع یک ماده سرامیکی که می تواند گوشی های هوشمند را متحول کند

یک ماده سرامیکی تازه که به طور تصادفی کشف شده است، می تواند اشکال ریز و پیچیده ای ایجاد کند، می تواند گوشی های هوشمند را متحول کند.

3 دی 1401

وریا غفوری به دبی رسید

وریا غفوری، مدافع هافبک تیم فولاد دیروز وارد دبی شد و خودش را به کادر فنی فولاد در اردوی این تیم معرفی کرد. غفوری که به همراه فولادی ها به دبی نرفته بود، بعد از 48 ساعت دیروز به جمع شاگردان نکونام اضافه شد تا برای ادامه فصل و بازی های فولاد در لیگ قهرمانان...

13 آذر 1401

شروع برداشت کینوا در بافق

معاون جهاد کشاورزی بافق گفت: پیش بینی می گردد سال جاری بیش از 10 تن کینوا از مزارع شهرستان برداشت گردد.

9 آذر 1401

افزایش ظرفیت سردخانه های مواد غذایی کرمانشاه

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : تاپایان سال ظرفیت سردخانه های مواد غذایی استان به 100 هزار تن می رسد.

3 آذر 1401

بازسازی و بازسازی قنوات آسیب دیده از سیل در سیرجان

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان با اشاره به اینکه سیل به 159 رشته قنات در سیرجان آسیب زد، گفت: قنوات و کانال های آسیب دیده بازسازی و بازسازی می شوند.

26 آبان 1401

ابلاغ الگوی تازه کشت به استان قزوین

جهادکشاورزی از ابلاغ الگوی نو کشت، به استان قزوین اطلاع داد.

12 آبان 1401

تجربه سفر به دبی

سفر برای من تنها رسیدن و تماشا جاهای تماشای و سرگرمی کردن نیست. من سفر می کنم که از تمامی دغدغه هایم دور شوم، به هیچ کس و هیچ چیزی فکر نکنم. سفر یعنی رها شدن و رها شدن. برای من اینکه چطوری به مقصد برسم، مهم نیست اما برایم اهمیت دارد کجا و در چه هتلی اقامت...

21 مهر 1401

این شهر ها در ایران بیشترین جهانگرد را دارند

بیشترین دنیاگرد در شهرهای ایران به کدام منطقه ها کشور اختصاص دارد، قبل از هر پاسخی باید به مفهومی به نام ایران فکر کرد! ایران اقلیمی وسیع و کلیّتی گسست ناپذیر است که بسیار فراتر از واژه هایی همانند کشور، استان یا حکومت قرار می گیرد. ایران قاره ای چهارفصل...

9 مهر 1401

واگذاری پروژه تحقیقاتی حذف آلایندگی نیروگاه حرارتی سهند به دانشگاه بناب

پروژه تحقیقاتی حذف آلایندگی نیروگاه حرارتی سهند بناب، با امضای قراردادی به دانشگاه بناب واگذار شد.

4 مهر 1401

لزوم جذب 100 درصد اعتبار های اسناد خزانه از سوی دستگاه های اجرایی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر جذب 100 درصد اعتبار های اسناد خزانه از سوی دستگاه های اجرایی استان در روز های آینده تاکید کرد.

30 شهریور 1401

عکس l ابرالماس فضایی کمیاب به زمین افتاد

دانشمندان وجود یک الماس کمیاب را که از فضا از طریق یک سیارک به زمین رسیده است، شناسایی کرده اند.

25 شهریور 1401

راهنمای سفر به رم ایتالیا

شهر رم (Rome) در ایتالیا به عنوان شهر جاودان شناخته می گردد و سالیانه میلیون ها نفر را به خود جذب می نماید. رم به عنوان مرکز برجسته و تماشایی ایتالیایی، جدا از زیبایی های مدرن خود، سرشار از جاذبه هایی است که یادآور امپراتوری بزرگ گذشته خودش است. جدای از این،...

20 شهریور 1401
تعداد: (155)